علی نصیریان ـ رییس بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران ـ فهرست نامزدهای بخش‌های کوتاه، مستند و انیمیشن این رویداد را به شرح زیر اعلام کرد:

نامزدهای بهترین فیلم کوتاه:

۱- بچه خور/ محمد کارت

۲-تو هنوز اینجایی/ کتایون پرمر، محمد روحبخش

۳- دریای تلخ/ فاطمه احمدی

۴- گسل/ سهیل امیر شریفی

۵- مثل بچه آدم/ آرین وزیر دفتری

 

نامزدهای بهترین کارگردانی مستند:

۱- پرسپولیس شیکاگو/ ارد عطارپور

۲- تالان/ محمدصادق دهقانی

۳- دادا سلطنه / هادی احمدی

۴- لوتوس/  محمدرضا وطن‌دوست

۵- ورس/ جواد وطنی

 

نامزدهای بهترین فیلم مستند:

۱- اسرار دریاچه/ آرمین ایثاریان

۲- خرامان/ طلا آزادروش

۳- در جستجوی فریده/ آزاده موسوی و کورش عطایی

۴- زنبورک در گام مینور/ پیمان فتوت احمدی

۵- مثل اسمم پگاه /  سودابه بیضایی و کاوه فرنام

 

نامزدهای بهترین فیلم انیمیشن:

۱- ایکی/  پرستو کاردگر

۲- بدو رستم بدو/  حسین ملایمی

۳- شب ترسناک لومو/ ساره شفیعی‌پور

۴- روباه/ صادق جوادی

۵- یکی بود، یکی نبود/ مهین جواهریان

نساجی مازندران که بعد از پایان حسرت 24 ساله و بازگشت به سطح اول فوتبال ایران، در هفته نخست میزبان ذوب‌آهن اصفهان بود ولی علی رغم بازی خوب و حملاتی که داشت، روی تنها یک اشتباه فردی گل خورد و بازنده زمین را ترک کرد، در دیدار اخیرش موفق شد یک امتیاز از تراکتورسازی در تبریز بگیرد تا امشب با شرایط خوبی برابر پارس جنوبی جم قرار بگیرد و امیدوار به نخستین پیروزی فصل باشد ولی آنها با وجود اینکه با تک گل محمد عباس‌زاده از روی نقطه پنالتی در دقیقه 29 پیش افتادند و نیمه اول را با برتری پشت سر گذاشتند، اما در دقیقه 53 با گلی که ابراهیم صالحی در شلوغی محوطه جریمه نساجی به ثمر رساند، به تساوی رضایت دادند و به دومین امتیازشان در لیگ هجدهم دست یافتند؛ شاگردان مهدی تارتار هم بعد از شکست برابر فولاد و پیروزی مقابل نفت مسجدسلیمان، امشب هم نمایش پایاپایی برابر نساجی ارائه داد و با یک امتیاز قائم‌شهر را ترک کرد.

 


هفته سوم لیگ برتر ؛ پنج‌شنبه: 97/05/18 ؛ ساعت 20:30
استادیوم: شهید وطنی قائم‌شهر/ تماشاگر: 15 هزار نفر
داور: پیام حیدری؛ کمک‌ها: علی میرزابیگی، محمدعلی پورمتقی و امیر عرب‌براقی/ ناظر: علیرضا یزدانی.

 

نساجی مازندران

  • حامد لک
  • فرشاد فرجی
  • حامد شیری
  • مجتبی ممشلی
  • حمیدرضا دیوسالار
  • مهرداد عبدی
  • محمد آبشک
  • سجاد آشوری(67- امید سینگ)
  • سید محمد میری(56- علی شجاعی)
  • علی اصغر آشوری(81- محمدمهدی نظری)
  • محمد عباس‌زاده

سرمربی: جواد نکونام

 

 


پارس جنوبی جم

  • احمد گوهری
  • مجتبی لطفی
  • حامد نورمحمدی
  • سعید محمدی‌فر
  • محمد ستاری
  • میثم نقی‌زاده
  • حسین پورامینی
  • امیر میربزرگی(69- شهرام گودرزی)
  • روح‌الله سیف‌اللهی
  • عماد میرجوان(46- محمد نوری)
  • ابراهیم صالحی(83 - مجید علیاری)

سرمربی: مهدی تارتار

 

 

 

 

اخطار


سعید محمدی‌فر(74) از پارس جنوبی

 

 

شرح گل


نساجی مازندران 1 - پارس جنوبی صفر (دقیقه 29: محمد عباس‌زاده): پنالتی اعلام شده به سود نساجی را عباس‌زاده در حالی که گوهری به سمت راست شیرجه زده بود  به مرکز دروازه زد تا تیمش را به گل اول برساند.

 

 

نساجی مازندران 1 - پارس جنوبی 1 (دقیقه 53: ابراهیم صالحی): شوت نقی‌زاده به حامد شیری برخورد کرد و برگشت شد، در ریباند پورامینی با ضربه آکروباتیک شوت‌زنی کرد و این بار توپ با دیوسالار برخورد داشت تا این بار توپ جلوی پای صالحی بیافتد و این بازیکن در شلوغی محوطه جریمه نساجی با شوت زمینی گلزنی کند.
 

 


لحظات حساس

 

دقیقه 4: شوت ناگهانی علی اصغر آشوری از پشت محوطه جریمه را گوهری درازکش و در دو مرحله جمع کرد.
دقیقه 6: ضربه ایستگاهی تماشایی عباس‌زاده با بدشانسی نساجی به تیرک عمودی دروازه پارس جنوبی برخورد کرد و دفع شد.

دقیقه 17: توپ روی پای عباس‌زاده سوار نشد و شوت او با فاصله زیادی از دروازه پارس جنوبی به اوت رفت.

دقیقه 20: ضربه سر عباس‌زاده روی توپ ارسالی از جناح راست زمین از روی دروازه پارس جنوبی به بیرون رفت.

دقیقه 26: ارسال میربزرگی از سمت راست زمین و ضربه کم دقت صالحی با اختلاف زیادی از دروازه نساجی راهی اوت شد.

دقیقه 28: بعد از ارسال آبشک از روی کرنر سمت چپ زمین، میرجوان روی حامد شیری مرتکب خطا شد تا پیام حیدری، داور مسابقه که به صحنه نزدیک بود، اعلام پنالتی کند.

دقیقه 33: ضربه پشت سر پورامینی را حامد لک به راحتی در اختیار گرفت.

دقیقه 39: ستاری، مدافع چپ پارس جنوبی سانتر خود را به قصد باز شدن دروازه نساجی فرستاد که حامد لک توپ را جمع کرد.
دقیقه 41: حمله پیاپی و خطرناک نساجی نزدیک بود تبدیل به گل شود که ارسال سیف‌اللهی، ضربه پشت سر صالحی به بعد از تیرک دوم و شوت پورامینی به تور کنار دروازه نساجی برخورد کرد.

دقیقه 42: عباس‌زاده برای باز کردن دروازه پارس جنوبی روی ارسال کوتاه آشوری یک قدم کم آورد تا توپ عرض زمین را طی کند.
دقیقه 43: ارسال ستاری و شوت روی پای صالحی از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از کنار دروازه نساجی به اوت رفت.

دقیقه 63: حامد لک شوت محکم سیف‌اللهی از روی ضربه آزاد به گوشه دروازه نساجی را درازکش جمع کرد.

دقیقه 67: ضربه قیچی برگردان عباس‌زاده روی ارسال دقیق شجاعی با بدشانسی او تبدیل به گل نشد.
دقیقه 68: ارسال آبشک از روی کرنر، ضربه سر ممشلی و در ادامه ضربه سر عباس‌زاده به خطرناک‌ترین شکل از روی دروازه پارس جنوبی به بیرون رفت.

دقیقه 81: شوت ناگهانی سیف‌اللهی از پشت محوطه جریمه با فاصله کمی از روی دروازه نساجی راهی اوت شد.

دقیقه 5+90: سیف‌اللهی با شوت فنی قصد گلزنی داشت که شوت او به اوت رفت.

 

 

 

 

اتفاق ویژه


نساجی مازندران در سومین مسابقه متوالی و دومین میزبانی فصل همچنان نتوانست به پیروزی برسد و شاگردان جواد نکونام به دومین تساوی پیاپی دست پیدا کردند؛ هواداران پُر شور نساجی که مثل هفته اول استقبال فوق‌العاده‌ای از این مسابقه داشتند، با وجود تشویق‌های بی‌امان شاهد پیروزی این تیم نبودند و حالا باید امیدوار به ادامه فصل برای ثبت نخستین برد باشند.

 

 

بهترین بازیکن


حسین پورامینی، هافبک میانی پارس جنوبی که فصل قبل یکی از عوامل موفقیت تیمش بود، باز هم یکی از نمایش‌های خوب خود را برابر نساجی مازندران ارائه کرد و در کنار بازی‌سازی، تخریب توپ‌های میانه زمین بازیکنان حریف، قطع توپ و جلوگیری از فرصت‌ها، خلق موقعیت و ... ، روی تک گل جمی‌ها نیز نقش داشت و گل پارسی‌ها روی ضربه آکروباتیک ریباند شده او به ثمر رسید.

 


در حاشیه

 

  •  ظرفیت استادیوم شهید وطنی قائم‌شهر در فاصله حدود دو ساعت به شروع مسابقه کاملا تکمیل شد.
  •  سکوی ضلع غربی ورزشگاه که تا شب گذشته در حال ساخت بود، به بهره‌برداری رسیده و هواداران نساجی در آن استقرار یافتند.
  •  حدود 200 نفر از تماشاگران پارس جنوبی که بیش از 25 ساعت در راه جم به قائم‌شهر بودند، در بخشی از ورزشگاه شهید وطنی حضور دارد.
  •  امید سینگ، بازیکن فصل گذشته  پارس جنوبی و کنونی نساجی قبل از شروع مسابقه برخورد گرمی با مهدی تارتار داشت.
  •  در دقیقه دوم مسابقه بعد از ارسال سیف‌اللهی از میانه زمین، برخوردی بین مدافع نساجی و مجتبی لطفی اتفاق افتاد که منجر به مصدومیت بازیکن پارس جنوبی از ناحیه سر شد.
  • لطفی، مدافع پارس جنوبی از دقیقه سوم با سر بانداژ شده به زمین بازگشت.
  •  نخستین گل خانگی نساجی در تاریخ لیگ برتر را عباس‌زاده از روی نقطه پنالتی زد و به نام خود ثبت کرد.
  •  به دلیل گرمای هوای قائم‌شهر پیام حیدری، داور مسابقه در دقیقه 31 بازی را متوقف کرد و دو دقیقه به بازیکنان استراحت داد.
  •  همانند نیمه اول و در دقیقه 75 داور مسابقه به دلیل رطوبت و گرمای بالای هوا، اعلام وقت استراحت کرد.
  •  در دقیقه 2+90 صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه پارس جنوبی در برخورد توپ با دست مدافع این تیم اتفاق افتاد که داور اعلام پنالنی نکرد.

 

در عالمِ  واقع
 كارمان

به زيارتِ اهلِ قبور
افتاد

مردگانى  را ديدم
كه  بر خورشيد
 مى تابيدند

و
زندگانى را
كه  بَر خود
و
خورشيد
فاتحه  مى خواندند


#دکتر فردوس حاجیان

شکور لطفی نویسنده، پژوهشگر، مدیرفرهنگی، فعال تلویزیونی و ورزشکار پیشکسوت درگذشت.

 نثر ساده و روان و سادگی و قابلیت تعمیم‌ و توجه به محیط زیست و طبیعت  از ویژگی های آثار این نویسنده است. همچنین پیشنهاد تعیین مقطع سنی برای کتاب‌های مقطع کودک و نوجوان نخستین بار از سوی این نویسنده مطرح شد.

هدیه شریفی از نویسندگان کودک و شاگردان شکور لطفی در بخشی از خاطراتش درباره این نویسنده در مزاسمی که برای بزرگداشت او در موسسه خانه کتاب برگزار شد، می گوید: شکور لطفی داستان‌های ما را گوش می‌داد و دسته‌بندی می‌کرد و ایرادات آن‌ها را به ما گوش‌زد می‌کرد و خاطراتی را برای ما 4 نفر برجای گذاشت که بسیار ارزشمند و کاربردی است ما از اعضای تحریریه یاوران انقلاب بودیم. او همیشه می‌گفت یک نویسنده باید جامعه‌اش و اقوام مختلف آن را بشناسد و ارتباط شناختی با آن‌ها برقرار کند. نویسنده باید خسیس باشد و باید آهسته و آهسته انگشتانش را باز کند تا مخاطب بداند چه چیزی گرانبهایی در دستش دارد. نویسنده نباید خودش را سانسور کند. بلکه باید جرأت داشته باشد. او با فروتنی، مهربانی‌ها، توانایی‌ها و تجربه‌هایش را در اختیار ما گذاشت و همچنین سال‌های سال به همراه نادر ابراهیمی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ما را راهنمایی می‌کرد.

«پیرزنی که دلش می‌خواست تمیزترین خانه دنیا را داشته باشد»، «چکه چکه»، «سرگذشت چمنزار» و ... از آثار این نویسنده پیشکسوت است.

مسعود جعفرى جوزانى پس از اکران «پشت دیوار سکوت» گفت: خیلی ممنون از همه دوستان که در این برنامه حضور پیدا کردید؛ یکی از گله‌هایی که این چند ساله گلوی بچه‌ها را می‌فشرد، این است که برای من سؤال است و چرا ما را خانه‌نشین کرده‌اید؟ کاری با کارگردانان بنام کردید که بیضایی را فراری دادید، آقای ناصر تقوایی دیگر فیلم نمی‌سازد؛ در این مملکت که جز فیلم‌هایی که مردم را الکی فقط بخنداند، فیلمی نمایش داده نمی‌شود و روی اکران نمی‌بیند.وی همچنین گفت: به همین خاطر است که مثل خیلی جاهای دیگر، یک گروه کوچک انحصارطلب نه بخاطر هوش و ذکاوت‌شان، بلکه به خاطر داشتن رانت و نزدیکی به قدرت و منافعی که داشتند، توانستند سالنها را قبضه کنند؛ در حالی‌که این فیلم در سال ۱۳۹۵ ساخته شده و در سال ۹۷ دارد اکران می‌شود، که باز به هر دلیلی یک هفته عقب انداختند.

جعفری جوزانی در ادامه افزود: من می‌دانم چرا بهزاد جان (فراهانی) اینگونه زجر می‌کشد، چرا اصغر همت آنگونه نگاه می‌کند و آقای مجابی آن گوشه نشسته و خود را نشان نمی‌دهد و اینها چیزهایی است که روح آدم را در تنهایی می‌خورد و مانند سوهان روح است.سینما وقتى ارزشمند است که در جامعه بشرى حس و اندیشه تولید کند وگرنه چه اهمیتی دارد که کارهاى دم‌دستى و تکرارى و یا فرمایشى بسازیم. یا به هر مسخرگى تن بدهیم و مانند انحصارگران، کاسبکارانه به سینما نگاه کنیم. گونه فیلم‌هاى کاسبکارانه ساده‌ترین فیلم‌هاى دم دستى است براى من خیلی ساده بود که یکى از این گونه فیلم‌ها بسازم و چشم به روى واقعیت‌ها ببندم. متأسفانه باید اعتراف کنم که با شرایط مافیایى حاکم بر سینما احتمالا در آینده‌اى نزدیک مجبور به انجام این کار خواهم بود.

این کارگردان سینمای ایران در ادامه افزود: چرا من باید ۱۲ سال وقت بگذارم «کوروش کبیر» را بسازم و در آخرین لحظه، نفهمم چه اتفاقی برای سرمایه‌گذارش افتاده است و چراهایی دیگری که روح امثال من را آزار می‌دهد، اگر این کار را با افتخار کردم برای این بود که فکرکردن به این کودکان و مادران آسیب دیده، اهمیت آن از سینما از من کوچک، و از همه ما بالاتر است و از گوهر خیراندیش هم خیلی تشکر می‌کنم که ساکت و آرام اینجا نشسته است.مسعود جعفرى جوزانى در بخش دیگری از این نشست گفت: از همه کسانی که آرام آرام تلاش کردند و سعی کردند دردهای این بیماران را التیام بدهند تشکر می‌کنم. من این باور را دارم که هیچ کشوری نمی‌تواند پایدار و آزاد باشد و به تعامل برسد، مگر اینکه رسانه و مطبوعات آزاد و تکثر NGO یا نهادهای مردمی قوی داشته باشیم. مردم با ایجاد NGO ها در همه زمینه‌ها باید اصل حکومت را در دست بگیرند و کشور را آنها اداره بکنند. یک دولت سبک که بتواند کارهای سیاسی و رفاهی را انجام بدهد و این NGO ها اگر گسترش پیدا کند؛ اتفاق بزرگی می‌افتد.

ندا جعفرپور سوار برموتور با پیام صلح و دوستی و آرزوی صدور گواهینامه موتورسواری برای زنان کشور از مرزها عبور می کند 

به گزارش خبر ورزش زنان رشته موتور سواری در حالی  در بین زنان ایرانی در حال گسترش است که هنوز صدور گواهینامه موتورسواری برای آنان با ممانعت مواجه است ، ندا جعفرپور اما با حرکتی نمادین سوار بر موتور کراس از مرز ایران خواهد گذشت تا به گفته خودش با عبور از مرز سدها را بشکند ،  پیام او در این سفر صلح و دوستی است ، پیامی که شاید دامنگیر مسئولین شود و حاصلش اجازه صدور گواهینامه موتور سواری برای زنان کشورمان ، زنانی که با عنصر شجاعت و استمرار آنقدر بر سر خواسته هایشان ایستادند تا به صدور مجوز موتور سواری در پیستهای رسمی کشور رسیدند و چه بسا در آینده به یک گواهینامه موتورسواری در کیف دستی شان هم دست یابند .

 ندا جعفرپور درباره انگیزه و هدفش از انجام سفر با موتور کراس و عبور از مرز کشور گفت : اولین هدفم گردشگری بوده اما از طرفی می خواهم این سد شکسته شود . درست مثل حرکتی که سال ۹۴ با همایش موتور سواری بانوان انجام دادیم و منجر به این شد که دو سال بعد در مهر ۹۶ موتور سواری زنان در پیست آزادی آزاد شد و مسئولین آن را به رسمیت شناختند ، حالا شاید با این استارت دو سال دیگر شاهد گرفتن گواهینامه موتور سواری برای زنان کشورمان باشیم، بازهم می گویم هدفم کنار زدن سدهایی هست که در این زمینه وجود دارند

 مسئول هیات موتور سواری بانوان البرز همچنین در مورد مشکلات انجام سفرش افزود : من هر کجا رفتم ، گفتند ما نمی توانیم مجوزی برای کار تو صادر کنیم ، چرا ؟ چون گواهینامه ای وجود ندارد و اگر اینکار را انجام بدهیم خودمان را زیر سئوال برده ایم . از طرفی هم چون بار اول هست که با چنین رویدادی مواجهه می شوند همه خودشان را کنار می کشند چون نمی دانند با چه چیزی مواجهه خواهند شد ، من حتی قصد داشتم با سازمان گردشگری هماهنگی کنم که آنهم نشد ، در نهایت با هماهنگی هیات موتور سواری البرز و فدراسیون اتومبیلرانی و موتور سواری این حرکت گردشگری و نمادین انجام  شد

 ندا جعفرپور شاید اولین بانوییست که  قصد عبور از مرز ایران را سوار بر موتور کراس کرده ، او در مورد نحوه سفر و مسیری که طی خواهد کرد به خبر ورزش زنان گفت : من آغاز سفرم را از شهر مقدس مشهد شروع کردم و در پایان نیز به این شهر مقدس بازخواهم گشت ، مسیر سفرم به این شکل خواهد بود که از مشهد به تبریز و از آنجا به مرز جلفا می روم از آنجا با موتور از مرز ایران به مقصد کشور ارمنستان عبور خواهم کرد ، از ارمنستان به گرجستان و اگر بتوانم از آنجا به ترکیه خواهم رفت و همین مسیر را برخواهم گشت و با خود پیام صلح و دوستی را به همه جا خواهم برد ، من از مرزها خواهم گذشت تا سدها را بشکنم .

 لازم به ذکر است ندا جعفرپور ۴ سال مسئول هیات موتور سواری بانوان البرز ، یک سال مسئول هیات جودو شهرستان کرج و ۷سال نایب رئیس هیات موتور سواری و اتومبیلرانی شهرستان طالقان بوده است ، همچنین او برای اولین بار همایش موتور سواری زنان با عنوان " زن و انقلاب " را سال 93با مدیریت  خویش برگزار کرد ، این اولین همایش موتور سواری زنان ایران پس از انقلاب اسلامی بوده است .که البته خبر ورزش زنان گزارش کاملی از آن تهیه کرد .

بانوی کوراش‌کار که در لحظات پایانی نامش برای حضور در وزن ۷۸ کیلوگرم بازی‌های آسیایی جاکارتا حذف شد، می‌گوید: حق و سهمیه او را به آقایان این رشته داده‌اند و این در حالیست که بچه ۸ ماهه‌اش را برای حضور در اردو از شیر گرفته است!

لیلا چغلوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، با بیان اینکه حقم را ضایع کرده‌اند، افزود: فدراسیون به من نامه داد که آن را به وزارت ورزش ببرم و نوشته بود که لیلا چغلوند شایستگی اعزام به جاکارتا را دارد. خانم موسوی مدیرکل امور بانوان وزارت هم گفتند که به هر دو بخش بانوان و آقایان کوراش ۶ سهمیه تعلق گرفته و این کار فدراسیون بوده است. پس چرا آقای درخشان سهمیه‌ام را کم می‌کنید.

وی ادامه داد: البته فدراسیون دو سهمیه بانوان را کم کرده و آقایان را به ۸ نفر رسانده‌اند و نمی‌دانم به چه علت سهمیه من را به آقایان داده‌اند.

چغلوند با بیان اینکه واقعاً هدف داشتم، یادآور شد: در ۸ ماهگی بچه‌ام را از شیر گرفتم و شش ماه است که شیرخشک استفاده می‌کند. مربی تیم ملی و کادرفنی مانع من می‌شدند و می‌گفتند بچه‌ات را به اردو نیاور! من یک مادرم و مادران می‌دانند که از بچه‌ات دور باشی چقدر سخت است اما به راحتی فدراسیون جودو و کوراش حقم را پایمال کرد.

این بانوی ورزشکار لرستانی اضافه کرد: الهه احمدی تیرانداز کشورمان با بچه‌اش در اینچئون شرکت کرد اما در حتی در ایران من را حمایت نکردند. در اردوی مشهد پذیرشم نکردند به علت اینکه بچه همراهم بود و مجبور شدم با ۶۰۰ هزار تومان برای بچه‌ام اتاق بگیرم و این در حالی بود که اتاق رزرو بنده خالی بود. انتخابی برگزار کردند و برنده هم شدم.

وی با اشاره به اینکه اردوها از دی و بهمن ۹۶ شروع شده و تا پنجم مرداد در اردو بوده، مدعی شد: به حدی از بچه‌ام دور بوده‌ام که مهر مادری را حس نمی‌کند. آقای درخشان رئیس فدراسیون چرا سهمیه من را به آقایان داده‌اید. آیا از خدا نمی‌ترسید؟ من نفر اول وزن خودم بوده‌ و تمام اردونشینان را شکست داده‌ام اما مربی تیم ملی می‌گوید از پدر یکی از بچه‌ها می‌ترسد که او را خط بزند!

چغلوند با بیان اینکه چه کسی حقم را باید بدهد، افزود: آرزو داشتم پرچم کشورم را بالا ببرم اما با بی‌عدالتی کنارم زدند و دوست دارم صدایم به مسئولان برسد که به چه علت حق من را به آقایان داده‌اند.

وی در پایان گفت: ۱۵ سال است که بدون حاشیه در رشته‌های جودو و کوراش فعالیت می‌کنم و بارها در این مدت حقم را خورده‌اند و الان نمی‌دانم با چه انگیزه‌ای ادامه دهم.

علی نصیریان رییس بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران فهرست نامزدهای این رویداد را که بر اساس آرای داوران انتخاب شده اند به ترتیب حروف الفبا (نام فیلم) اعلام کرد.

اسامی نامزدها بدین شرح است:

بهترین فیلم:

۱- علی جلیلوند برای فیلم بدون تاریخ، بدون امضاء

۲- محمد خزاعی برای فیلم به وقت شام

۳- مانی حقیقی برای فیلم خوک

۴- رضا درمیشیان برای فیلم عصبانی نیستم

۵- جهانگیر کوثری برای فیلم فراری

بهترین کارگردانی:

۱- اصغر یوسفی نژاد برای فیلم ائو (خانه)

۲- وحید جلیلوند برای فیلم بدون تاریخ، بدون امضاء

۳- ابراهیم حاتمی کیا برای فیلم به وقت شام

۴- فریدون جیرانی برای فیلم خفه گی

۵- مانی حقیقی برای فیلم خوک

۶-رضا درمیشیان برای فیلم عصبانی نیستم

بهترین فیلمنامه:

۱- علی زرنگار و وحید جلیلوند برای فیلم بدون تاریخ، بدون امضاء

۲- رضا مقصودی و افرا جورابلو برای فیلم خجالت نکش

۳- مانی حقیقی برای فیلم خوک

۴- فرید مصطفوی و ابوالحسن داودی برای فیلم زادبوم

۵- امیر عربی برای فیلم سارا و آیدا

۶- رضا درمیشیان برای فیلم عصبانی نیستم

بهترین فیلمبرداری:

۱- پیمان شادمان فر برای فیلم بدون تاریخ، بدون امضاء

۲- مسعود سلامی برای فیلم خفه گی

۳- داود امیری برای فیلم دلم میخواد

۴- فرشاد محمدی برای فیلم قاتل اهلی

۵- بهرام بدخشانی برای فیلم نگار

بهترین تدوین:

۱- مهرداد خوشبخت برای فیلم به وقت شام

۲- محمدرضا موئینی و هدا موئینی برای فیلم بیست و یک روز بعد

۳- بهرام دهقانی برای فیلم خفه گی

۴- احمد مرادپور برای فیلم سارا و آیدا

۵- حسن حسندوست برای فیلم فراری

۶- بهرام دهقانی برای فیلم نگار

بهترین بازیگر نقش اول زن:

۱- محدثه حیرت برای فیلم ائو (خانه)

۲- شبنم مقدمی برای فیلم خجالت نکش

۳- الناز شاکردوست برای فیلم خفه گی

۴- فرشته حسینی برای فیلم رفتن

۵- غزل شاکری برای فیلم سارا و آیدا

۶- زهرا داودنژاد برای فیلم شماره ۱۷ سهیلا

بهترین بازیگر نقش اول مرد:

۱- امیر آقایی برای فیلم بدون تاریخ، بدون امضاء

۲- نوید محمد زاده برای فیلم خفه گی

۳- حسن معجونی برای فیلم خوک

۴- حامد بهداد برای فیلم سد معبر

۵- نوید محمدزاده برای فیلم عصبانی نیستم

بهترین بازیگر نقش مکمل زن:

۱- زکیه بهبهانی برای فیلم بدون تاریخ، بدون امضاء

۲- پانته آ پناهی ها برای فیلم جشن دلتنگی

۳- لیلی رشیدی برای فیلم خوک

۴- پگاه آهنگرانی برای فیلم سارا و آیدا

۵- مهتاب کرامتی برای فیلم ناخواسته

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد:

۱- فرید سجادی حسینی برای فیلم ایتالیا ایتالیا

۲- نوید محمد زاده برای فیلم بدون تاریخ، بدون امضاء

۳- اکبر زنجانپور برای فیلم پل خواب

۴- مسعود کرامتی برای فیلم چهار راه استانبول

۵- نادر فلاح برای فیلم سد معبر

۶- بهرام افشاری برای فیلم کارگر ساده نیازمندیم

بهترین موسیقی فیلم:

۱- آرمان موسی پور برای فیلم چهار راه استانبول

۲- کارن همایونفر برای فیلم خفه گی

۳- پیمان یزدانیان برای فیلم خوک

۴- ستار اورکی برای فیلم فیلشاه

۵- بهزاد عبدی برای فیلم قاتل اهلی

۶- امیر معینی برای فیلم ملی و راههای نرفته

بهترین طر احی صحنه:

۱- محسن نصراللهی برای فیلم بدون تاریخ، بدون امضاء

۲- کامیاب امین عشایری برای فیلم بیست و یک روز بعد

۳- حجت اشتری برای فیلم سد معبر

۴- کیوان مقدم برای فیلم مالاریا

۵- امیر اثباتی برای فیلم هجوم

بهترین طراحی لباس:

۱- سارا سمیعی برای فیلم اسرافیل

۲- کامیاب امین عشایری برای فیلم بیست و یک روز بعد

۳- نازنین خزائی برای فیلم تابستان داغ

۴- نگار نعمتی برای فیلم خوک

۵- امیر اثباتی برای فیلم هجوم

بهترین صدابرداری:

۱- جهانگیر میرشکاری و مهدی ابراهیم زاده برای فیلم اسرافیل

۲- امین میرشکاری برای فیلم بدون تاریخ، بدون امضاء

۳- طاهر پیشوایی برای فیلم به وقت شام

۴- رشید دانشمند برای فیلم پل خواب

۵- پرویز آبنار برای فیلم فراری

بهترین صداگذاری:

۱- علیرضا علویان برای فیلم به وقت شام

۲- محمود موسوی نژاد برای فیلم جشن دلتنگی

۳- آرش قاسمی برای فیلم حریم شخصی

۴- امیر حسین قاسمی برای فیلم خوک

۵- محمدرضا دلپاک برای فیلم عصبانی نیستم

بهترین چهره پردازی:

۱- محسن ملکی برای فیلم آپاندیس

۲- عبدالله اسکندری برای فیلم بدون تاریخ، بدون امضاء

۳- عباس عباسی برای فیلم چهار راه استانبول

۴- مهرداد میرکیانی برای فیلم خوک

۵- نوید فرح مرزی برای فیلم مصادره

بهترین جلوه های میدانی:

۱- حمید رسولیان برای فیلم اشنوگل

۲- محسن روزبهانی برای فیلم به وقت شام

۳- آرش آقابیگ برای فیلم خفه گی

۴- ایمان کرمیان برای فیلم خوک

۵- عباس شوقی برای فیلم سوگ

بهترین جلوه های بصری:

۱- سید هادی اسلامی برای فیلم به وقت شام

۲- فرید ناظرفصیحی برای فیلم چهار راه استانبول

۳- بهنام خاکسار برای فیلم سارا و آیدا

۴- امیر ولیخانی برای فیلم شکلاتی

اين روزها

عجيب

دلتنگم

باران

مى  بارد

 هوا

 مسموم

است

 آن مرد

در باران

نيامد

  #عموفردوس

«الدورادو» ساخته مارکوس ایمهوف به عنوان نماینده سوییس در اسکار خارجی زبان معرفی شد.

این مستند، ترکیبی از گذشته شخصی این کارگردان و حال امروز اروپا و تلاش برای راه‌حل انسانی بحران فعلی مهاجران است.

در حالی که سوییس در حال برگزاری جشنواره معتبر فیلم لوکارنو است، سازمان مسئول حمایت از صنعت سینمای این کشور فیلم مارکوس ایمهوف فیلمساز کهنه‌کار را به عنوان نماینده سوییس برای ورود به رقابت اسکار خارجی زبان در سال ۲۰۱۹ انتخاب و معرفی کرد.

این دومین بار است که این کارگردان راهی اسکار می‌شود. سال ۱۹۸۱ نیز فیلم داستانی - تاریخی او با تمی تقریبا مشابه همین فیلم با عنوان «قایق پر است» این افتخار را به دست آورد.

«الدورادو» در ماه فوریه در جشنواره برلین به نمایش درآمد و تقریبا به اتفاق آرا نظرات خیلی مثبت منتقدان را جلب کرد.

ایمهوف این فیلم را مروری بر تاریخ ۴۰ سال اخیر خوانده و گفته بهتر است به این که تاریخ می‌تواند چه باشد، فکر کنیم.

او در عین حال که در فیلمش تیتر اخبار را مرور می‌کند اما داستانی از پناهندگان را نیز روایت می‌کند و از تجربیاتش از دوران کودکی حرف می‌زند.

ایمهوف همواره کارگردانی بوده که دیدگاه‌های اجتماعی داشته و نگرانی‌ از بیان تاریخ شخصی زندگی‌اش در برابر مخاطبان ندارد. او در این فیلم حتی نامه‌ها و عکس‌های خانوادگی‌اش را با مخاطبانش به اشتراک می‌گذارد.

«الدورادو» محصول مشترکی از سوییس و آلمان است.

تمامی حقوق این محفوظ و متعلق به با تارنمای دیار فردوس می باشد.

طراحی و اجرا "یکان پرداز آسیا"

Template Design:Ypa Group