"خیلی از نهادها با ما همکاری نکردند، حضورمان را نپذیرفتند و از همان ابتدا ساز مخالف زدند. همین اتفاق در پیشبرد اهدافی که برای مدرسه ملی سینما برنامه‌ریزی کرده بودیم، موثر بود. اگر با این رویکرد که باید یک مرکز پژوهشی و آموزشی در سطحی عالی و با هدف توسعه زبان و مرزهای سینمای ایران وجود داشته باشد، همراهی می‌کردند، قطعاً این اتفاق نمی‌افتاد."

مدرسه ملی سینمای ایران با مدیریت روح‌الله حسینی در ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ به صورت رسمی فعالیت خود را در حوزه آموزش تخصصی سینما آغاز کرد. این مدرسه تلاش کرد تا با شناسایی و آمورش استعدادهای درخشان و نخبه در حوزه سینما هنرجویانی را از سراسر کشورتحت آموزش خود قرار دهد، کارگاه‌های متعددی را برگزار کند و به ارتقای فهم سینمایی و پر کردن فاصله‌ی سینمای عملی آموزشگاه‌ها و تئوری دانشگاه‌ها کمک کند.

این مدرسه هربار با تغییر مدیریت سازمان سینمایی دچار چالشهایی شد و در نهایت در زمان ریاست حسین انتظامی به دنبال طرح کوچکسازی و چابکسازی سازمان سینمایی این مدرسه به فعالیت خود پایان داد و در بودجه سال ۹۸ نیز مسئولیتهایش به نهادهای دیگر زیرمجموعه سازمان سینمایی منتقل شد و دیگر هیچ ردیف بودجه و نامی از این مؤسسه آورده نشد. به گفته روح الله حسینی اکنون ساختمان مدرسه ملی سینما نیز تعطیل شده و درحال طی کردن پروسه اداری ادغام قرار گرفته است.

حالا که این مدرسه پس از حدود چهارسال به حیات و فعالیت خود پایان داده است، با روح الله حسینی گفت‌وگویی انجام شد و از سرنوشت این مدرسه، دلایل اجرای این تصمیم تا همراهی نکردن برخی سازمانها با مدرسه صحبت شد.

روح‌الله حسینی در گفت‌وگویی با ایسنا درباره ادغام این مؤسسه در زیر مجموعه سازمان امور سینمایی بیان کرد: طبیعتاً، به عنوان یکی از اعضای مؤسس و مدیر مدرسه از این اقدام خوشحال نیستم، اما با توجه به مجموعه شرایط کشور، به ویژه شرایط اقتصادی و تصمیمی که در سطح کلان برای کوچک‌سازی و چابک‌سازی دولت گرفته شده است، برای این تصمیم احترام قائل هستم.

او با بیان اینکه " این تصمیم را یک انتخاب سازمانی می‌دانم و ضمن اینکه اصلاً از این بابت خوشحال نیستم ولی به آن احترام می‌گذارم" در پاسخ به سوال که آیا در مقابل این تصمیم مخالفت کردید، گفت: طبیعی بود که مخالف این تصمیم باشم، زیرا به تعبیری این مدرسه فرزند خودم بود. ولی سعی کردم نگاه کل نگر و منصفانه‌ای داشته باشم و بپذیرم که این تصمیم، مبرای از گرایش‌های فکری و خطی است و تصمیمی در سطح کلان است؛ هرچند شخصاً فکر می‌کنم وجود مدرسه ملی سینمای ایران در سینمای کشور می‌توانست به پیش‌برد اهداف عالی و روز سینما کمک کند و هنوز در اول راه قرار داشت. کمی هم بدشانس بودیم و آغاز فعالیتمان همزمان شد با شرایطی که دولت تصمیم گرفت بحث کوچک‌سازی در سازمان‌ها و مؤسسات وابسته را جزو دستورات کاری خود قرار دهد.

حسینی که اکنون در سمت مدیرکل جشنواره‌ها و همکاری‌های بین‌المللی سازمان سینمایی فعالیت می‌کند در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد: ما خود بیش از دیگران و منتقدین این سوال را پیش روی خود قرار می‌دادیم و می‌پرسیدیم که مدرسه ملی سینما چه باید باشد و چه تمایز و تفاوتی با دیگر نهادهای آموزشی و پژوهشی داشته باشد؛ با این حال، من در این ماجرا کسی را مقصر نمی‌دانم و همان طور که گفتم به شرایطی برخوردیم که از نظر مالی و اقتصادی مشکلاتی برای کل جامعه، دولت و سازمان و وزارت ارشاد به وجود آمده بود.

وی در پاسخ به اینکه آیا از نظر مدیریتی هم مخالفت‌هایی با فعالیت‌ها و برنامه‌های مدرسه می‌شد، توضیح داد: آ قای دکتر انتظامی موضع منفی در قبال مدرسه نداشت و ایشان هم طبق یک جمعبندی کلان و سازمانی عمل کرد؛ اکنون هم ساختمان خیابان شریعتی فعالیت‌هایش متوقف شده و در حال انجام تشریفات قانونی ادغام است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه " به زعم کسانی که بویژه این اواخر با مدرسه همکاری داشتند، در مدرسه ملی سینما موازی‏ کاری نداشتیم" عنوان کرد: اگر من نظام آموزشی و آکادمیک را تجربه نکرده بودم، و پیش از تأسیس مدرسه تجربه‌ی آشنایی و ارزیابی مراکز مختلف آموزش سینما را از سر نگذرانده بودم، آن وقت شاید می‌شد گفت که مدرسه را در موازات این مراکز و نهادها و با همان خصایل و کارکردها، تأسیس کرده یا راهبری می‌کنم.

مدیرعامل مدرسه ملی سینما تاکید کرد: اغلب کشورهای صاحب سینما، مرکزی مشابه دارند که به مدد آن در حوزه آموزش و پژوهش و تربیت یا بازآموزی سینماگران خلاق و بادانش و پیشرو کار و سرمایه گذاری می‌کنند.

او با بیان اینکه "توضیح راجع به اینکه مدرسه در مرحله اجرا در چه شرایطی بود و چه بازخوردی داشت را باید با توجه به شرایط مختلفی سنجید"، گفت: همین که خیلی از نهادها با ما همکاری نکردند و حضورمان را نپذیرفتند و از همان ابتدا ساز مخالف زدند در پیگیری فعالیت و پیش برد اهدافی که برایش برنامه‌ریزی کرده بودیم، مؤثر بود. اگر مجموعه عقلا و صاحبان سینما با این رویکرد که یک مرکز پژوهشی و آموزشی در سطحی عالی و با هدف توسعه‌ی زبان و مرزهای سینمای ایران، باید وجود داشته باشد، همراهی و همکاری می‌کردند، قطعاً این اتفاق نمی‌افتاد. با این حال باز هم تاکید می‌کنم در این شرایط کسی را مقصر نمی‌دانم زیرا اینقدر موضوعات مهم‌تر و معضلات پیچیده‌تری وجود دارد که احتمالاً رسیدگی به وضع مدرسه ملی سینما در مقابلشان هیچ است.

حسینی در پایان صحبت‌های خود گفت: بخشی از فعالیت‌ها و وظایف مدرسه به خانه سینما منتقل شده و خانه سینما قرار است برای دانش افزایی و بخشی از مأموریت‌های مدرسه در ارتباط با صنوف اقدام کند.

در ادامه این گزارش، رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی در گفت‌وگویی که مدتی قبل با ایسنا انجام داد، درباره طرح چابکسازی سازمان سینمایی که منجر به ادغام مدرسه ملی سینما و همچین مؤسسه رسانه‌های تصویری شده است، توضیح داد: طرحی که در سازمان سینمایی برای چابک سازی و صرفه جویی انجام شده، روشی اتخاذ شد تا بتواند مدیریت و هزینه پشتیبانی فعالیت‌ها، هم قابل کنترل شود و هم قابل ارزیابی تا به نوعی بتوانیم این بخش از هزینه‌ها را کاهش دهیم. سال گذشته (۹۷) سازمان سینمایی یکی از معاونت‌هایش که در خیابان فاطمی ساختمان مستقلی داشت را به ساختمان اصلی سازمان سینمایی منتقل کرد تا ضمن تسهیل مدیریت امور، هزینه‌ها کاهش پیدا کند. یا در اقدامی دیگر در جدول بودجه‌ای سال جدید، نامی از مؤسسه رسانه‌های تصویری یا مدرسه ملی سینما وجود ندارد. این اتفاق می‌تواند باعث شود تا بتوانیم با استفاده حداکثری از ظرفیت نهادی مؤسسات موجود به اجرای وظایف و مأموریت‌های سازمان با هزینه کمتر بپردازیم.

او همچنین با تاکید بر اینکه "مأموریت‌های مؤسسه رسانه‌های تصویری و مدرسه ملی سینما ادامه دارد" بیان کرد: درست است که در جدول بودجه سال جاری سینما، مؤسسه رسانه‌های تصویری و مدرسه ملی سینما به صورت جداگانه آورده نشده، اما مأموریت‌ها و وظایف آن به موسساتی که فعالیت دارند و نیز به ستاد سازمان منتقل شده تا اختلالی در فعالیت‌های سینمایی پیش نیاید. مثلاً یکی از فعالیت‌های مدرسه ملی سینما در سال گذشته تأمین نیازهای آموزشی فعالان حرفه‌ای سینما یعنی صنوف بود که این فعالیت در سال‌جاری با عاملیت خانه سینما و نظارت معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی اجرا خواهد شد. مؤسسه رسانه‌های تصویری یکی از فعالیت‌هایش اداره ستاد صیانت و جلوگیری از عرضه غیر مجاز آثار سینمای کشور بود که این وظیفه به دلیل ماهیت حاکمیتی آن به معاونت ارزشیابی و نظارت سارمان منتقل شد تا با همکاری مؤسسه سینماشهر و مشارکت صنوف سینمایی و سایر نهادهای ذیربط اجرا شود. این اقدامات اصلاحی و کوچک‌سازی ساختارهای سینمایی ضمن کاهش و صرفه‌جویی هزینه‌های سربار، باعث تسهیل روند اجرایی فعالیت‌ها و افزایش سهم اعتباری فعالیت‌های اصلی سینما خواهد بود و طبیعتاً به نفع سینمای کشور است.

درنهایت می‌توان گفت هر تصمیمی که در سینما گرفته می‌شود برایش هزینه‌های بسیاری چه از نظر صرف هزینه و چه زمان پرداخته می‌شود بنابر این اگر قرار باشد هریک از این تصمیمات بر اساس سلایق شخصی، شرایط نابسامان موجود و … اجرایی شود و یا فعالیت نهاد و سازمانی متوقف شود، نمی‌توان آینده خوبی را شاهد بود و حتی امکان برنامه ریزی های بلند مدت نیز برای تمامی فعالان در این حوزه گرفته می‌شود.

مراسم اهدای جوایز و افتتاح نمایشگاه پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس خیام عصر جمعه 26 مرداد در فرهنگستان هنر برگزار شد.

به گزارش عصرایران از روابط عمومی دفتر فیاپ در ایران، آیین افتتاح نمایشگاه دوره پنجم خیام با حضور هنرمندان، علاقه مندان و مهمانان ویژه از سفارت کشورهای اسپانیا، مجارستان، استرالیا و...در نگارخانه خیال برگزار شد.

پس از آیین افتتاح نمایشگاه، در مراسمی از برگزیدگان این دوره از جشنواره خیام در شش بخش آزاد تک‌رنگ، آزاد رنگی، شهر، خلاقه، گردشگری و تلفن تقدیر شد.

همچنین ظهر جمعه کارگاه آموزشی با موضوع «عکاسی در سفر» با حضور دکتر رها بیلر، عکاس بین المللی از ترکیه و علی سامعی دبیر جشنواره عکس خیام و نماینده فیاپ در ایران برگزار شد.

نمایشگاه آثار برتر از 26 مرداد تا اول شهریور 97 از ساعت 10 تا 18 برای بازدید عموم علاقه‎مندان در فرهنگستان هنر دایر است.

در پنجمین دوره جشنواره بین المللی عکس خیام بیش از 18هزار قطعه عکس از هنرمندان 68 کشور به دبیرخانه این جشنواره رسید. اسامی برگزیدگان این دوره در سایت جشنواره به نشانی www.khayyam.photo منتشر شده است.

جشنواره بین‌المللی عکس خیام به دبیری علی سامعی با هدف ارتقای سطح عکاسی و گفتگوی بصری میان عکاسان ایران و جهان و نیز به منظور بزرگداشت حکیم عمر خیام، توسط نمایندگی فدراسیون بین المللی هنر عکاسی در ایران (فیاپ) یعنی کلوپ عکس فوکوس - وابسته به موسسه فرهنگی هنری «خانه هنر خیام» - برگزار می شود.

در مسابقات روئینگ دو نفره بانوان «کیمیا زارعی» و «فروغ آقابالازاده» با زمان 7:42.937 دقیقه در رده دوم قرار گرفتند و موفق به کسب مدال نقره شدند. در این رقابت پاروزنان چین اول شدند و نمایندگان ژاپن در رده سوم قرار گرفتند.
همچنین در روئینگ تکنفره بانوان «هانیه بیداد» در رقابت با حریفانی از تایلند، چین، کره جنوبی، ژاپن و چین تایپه با زمان ۸:۳۴.۱۴۷ دقیقه پس از نمایندگان چین و ژاپن از خط پایان گذشت و بر سکوی سوم ایستاد.
بدین ترتیب و در پایان مسابقات روئینگ قهرمانی جوانان آسیا در چونگجو کره جنوبی، پاروزنان کشورمان با کسب 2 مدال طلا، 2 نقره و 1 برنز به کار خود پایان دادند.

نامزدهای جایزه «قلم زرین» در حوزه داستان کودک و نوجوان معرفی شدند.

وجیهه سامانی - دبیر شانزدهمین دوره جایزه «قلم زرین» - درباره پایان این دوره از داوری‌ها اظهار کرد: تمام گروه‌های پنج‌گانه در هفته جاری جلسه نهایی خود را برگزار و کتاب برگزیده خود را اعلام می‌کنند.

او با اشاره به برگزاری آخرین جلسه داوری گروه داستان کودک و نوجوان افزود: این جلسه در روز چهارشنبه ٣٠ خردادماه در محل انجمن قلم و با حضور سه داور محترم این گروه و بنده برگزار شد که طی دو ساعت بحث و تبادل نظر و جمع‌بندی امتیازات، از میان کلیه آثار چاپ‌شده در سال ٩٦ در حوزه داستان کودک و نوجوان، که طبق لیست دریافتی از خانه کتاب ٩٤٦ عنوان کتاب بود، آثار زیر به عنوان کاندیدای دریافت جایزه قلم زرین انتخاب و معرفی شد:

١-پرواز با پاراموتور را دوست دارم؛ علی آرمین؛ نشر جمکران

٢-روایتی ساده از ماجرایی پیچیده؛ ابراهیم حسن‌بیگی؛ نشر سوره مهر

٣-شاخ دماغی‌ها؛ عذرا موسوی؛ نشر شهرستان ادب

٤-باغ خرمالو؛ هادی حکیمیان؛ نشر شهرستان ادب

سامانی ارزیابی داوران این بخش از آثار چاپ‌شده سال ٩٦ را چنین عنوان کرد: متاسفانه در بخش داستان کودک و نوجوان، شاهد آثار چندان قوی و درخوری نبودیم. آثار به لحاظ کمی زیاد بودند، اما از نظر کیفی آثار چندان مطلوبی به چاپ نرسیده بود.

او گفت: یکی از بزرگترین چالش های داوران در این بخش، کتاب‌هایی بود که بعد از سال‌ها تجدید چاپ شده بود، اما در شناسنامه کتاب چاپ اول درج شده بود. بسیاری از این آثار توسط داوران مطالعه و ارزیابی شد و بعدا متوجه شدیم که آثار متعلق به بیش از یک دهه قبل بوده است که مجددا تجدید چاپ شده. و نکته جالب توجه این‌جا بود که اتفاقا آثار قوی و خوبی در بین آن‌ها به چشم می‌خورد. ولی متاسفانه از دور مسابقه کنار گذاشته شد.

دبیر شانزدهمین دوره جایزه «قلم زرین» با اشاره به برگزاری این جایزه در روز چهاردهم تیرماه مصادف با روز ملی قلم افزود: اخبار و اطلاعات گروه‌های شعر بزرگسال، شعر کودک و نوجوان، داستان و رمان بزرگسال و پژوهش و نقد ادبی و کتاب‌های کاندیدای دریافت جایزه «قلم زرین» در هر بخش، متعاقبا اعلام خواهد شد.

پخش بازی فوتبال ایران مراکش در جام‌جهانی در سینماها بیش از ۴۰۰ میلیون تومان فروش داشت اما هنوز مشخص نیست که صاحبان فیلم های در حال اکران چگونه از این فروش سهم می‌برند.

به گزارش مهر، بازی ایران مراکش از سری بازی های جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه که عصر جمعه ۲۵ خرداد در سینماهای ایران نمایش داده شد بیش از ۴۰۰ میلیون تومان فروش کرد.

این بازی با فروش حدود ۲۵ هزار بلیت در ۱۱۰ سالن سینما در کشور نمایش داده شد که حدود ۴۰ تا ۵۰ سالن در شهرستان ها و باقی به تهران تعلق داشت.

پخش اولین بازی فوتبال جام جهانی روسیه در حالی در سینماها بلیت فروشی شد که هنوز مشخص نیست چه میزان از این درآمد به فیلمسازانی تعلق می گیرد که فیلم هایشان در حال اکران است و یک ماه به دلیل جام جهانی و رقابت های فوتبال نمایش فیلم هایشان به سایه خواهد رفت.

هنوز بازی های دیگری نیز در راه است که بلیت های آنها نیز به فروش گذاشته می شود از جمله بازی بعدی ایران و اسپانیا که تاکنون با فروش محدودی که داشته باز هم هفت هزار بلیت توسط مردم خریداری شده است و این سوال را ایجاد می کند که صاحبان فیلم هایی که سانس های آنها در اختیار این بازی ها قرار می گیرد چه نفعی از این اکران می برند و چگونه ضرر این کار برایشان جبران خواهد شد.

در حال حاضر مشخص نیست سهم سینماداران از فروش بلیت تماشای فوتبال در سینما چقدر است و چه سهمی برای صاحبان آثار درنظر گرفته می شود. همچنین مشخص نشده رضایت صاحبان فیلم‌های روی پرده چگونه جلب شده است و آنها نیز نمی دانند قرارست به ازای سانس های حذف شده، سانس جدید بگیرند یا پولی به آنها داده شود.

هفته گذشته طبق مصوبه شورایعالی اکران که توسط سازمان سینمایی نهاد زیرمجموعه دولت اطلاع رسانی شد، قرار شد تمهیداتی برای صاحبان فیلم های درحال اکران در ایام جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه در نظر گرفته شود؛ مصوبه ای که جزییات دقیق تر و بیشتری از آن منتشر نشد.

این اتفاقات در حالی رخ می دهد که مسعود اطیابی سخنگوی شورایعالی تهیه کنندگان در پاسخ به این پرسش مهر که چه تمهیداتی برای تهیه کنندگان فیلم ها در نظر گرفته شده است، بیان کرد: تداخل جام جهانی با اکران فیلم ها لطمه زیادی به اکران زده است. البته شادی مردم مهمتر است و این لطمه به این شادی می ارزد اما باید برای صاحبان فیلم ها هم فکری کرد.

وی ادامه داد: در این مدت بعضی از رسانه ها نوشتند که من مخالف نمایش فوتبال در سینماها هستم اینطور نیست اما حقوق هر کاری باید مشخص شود.

اطیابی با اشاره به اینکه هنوز مذاکرات دقیقی در این باره انجام نشده است، گفت: باید یک یا دو هفته فضای جایگزین بعد از جام جهانی برای فیلم های در حال اکران در نظر گرفته شود چون افت شدیدی در فروش فیلم ها داشته ایم.

علی سرتیپی سخنگوی شورایعالی اکران نیز درباره سود فروش بلیت های فوتبال برای صاحبان فیلم ها با مهر مطرح کرد: بحث هایی انجام گرفته است که تا دوشنبه آینده مشخص می شود و هنوز به صورت قطعی تصمیم گیری نشده است.

محمدرضا فروتن به عنوان مدیر بخش سینمای سومین جشنواره فیلم «سلامت» انتخاب شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری مهر، طی حکمی از سوی محمد کیاسالار دبیر سومین جشنواره فیلم «سلامت»، محمدرضا فروتن بازیگر سینمای ایران به عنوان مدیر بخش فیلم‌های سینمایی این دوره از جشنواره معرفی شد.

بر اساس فراخوان منتشر شده توسط دبیرخانه جشنواره، ۵ بخش‌ِ سومین جشنواره فیلم «سلامت» را بخش فیلم‌های سینمایی، بخش فیلم‌های مستند، بخش فیلم‌های کوتاه، بخش برنامه‌های تلویزیونی و بخش دانشجویی تشکیل می‌دهد.

سومین جشنواره فیلم سلامت به دبیری محمد کیاسالار شهریور امسال برگزار خواهد شد.

در روز پنجم جشنواره کن فیلم "کتاب تصویر" ژان لوک گدار در بخش مسابقه نمایش داده شد. بدلیل حضور نیافتن گدار در کن نشست مطبوعاتی او به ساده ترین شکل ممکن و از طریق یک گوشی موبایل برگزار شد و گدار از این طریق به پرسش خبرنگاران حاضر جواب داد. 

این اتفاق برای جشنواره کن که بدنبال برگزار کردن هر چه با شکوه تر و مجلل‌تر تمامی بخش های آن است، امری بی‌سابقه به حساب می آید. البته برای استاد کهنه کار سینما (گدار) چنین خرق عادت‌هایی تازگی ندارد.

مهدی آشنا مدیر بخش عکس، پوستر و تیزر بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی درباره داوری بخش عکس و پوستر گفت: داوران بخش پوستر تئاتر دانشگاهی متشکل از مهدی دوائی، آرمان کوچکی و یحیی پاکدل و داوران بخش عکس نیز مریم قهرمانی‌زاده، مصطفی قاهری و رئوفه رستمی هستند. جشنواره تئاتر دانشگاهی تجربی است کما اینکه خود من هم در این تجربیاتی که داشتم بر این عقیده هستم که باید طیف وسیع‌تری از همکاران جوان‌تر وارد کار شوند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم داوران امسال نیز از کسانی باشند که تجربه کمتر اما جایگاه خوبی در عرصه تئاتر دارند.

وی با اشاره به اینکه در بخش داوری پوستر بازخوردهای خوبی داشته‌اند اما داوری بخش عکس انجام نشده است، گفت: با توجه به اینکه تا روز آخر جشنواره هنوز گروه‌ها عکس می‌فرستند و عکاسان مشغول کار هستند بنابراین صبر می‌کنیم تا همه کارها به دبیرخانه برسد. داوری بخش تیزر و عکس ۲۵ اردیبهشت انجام می‌شود. داوران بخش تیزر نیز به زودی اعلام می‌شوند.

آشنا با بیان اینکه آثار خارجی هم در کنار آثار ایرانی مورد ارزیابی و داوری قرار می گیرند، به معرفی ۱۷ هنرمندی که پوسترهای شان قرار است از روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت لغایت چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت در گالری مجموعه تئاتر مستقل نمایش داده شود پرداخت و گفت: سیدرضا چاووشی، جواد ابراهیم نژاد، متین حبیبیان، مرضیه خوش ترکیب، علیرضا گل دهی، مریم برادران، حسین ملامحمدمهدی، ابوالفضل صفویه، محمد دارایی، مهسا نهضت شعار، Rios Luis از آلمان و همچنینZertuthe گرافیست بلژیکی هنرمندانی هستند که پوسترهای شان برگزیده شده و در نمایشگاه ارائه می شود.

بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران از ۱۶ تا ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ با دبیری حسین عبدالهی در تهران برگزار می شود.

دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد: روزنامه نگاران و کارمندان رسانه، نوری بر چالش های جهانی و منطقه ای می تابند و جنایت علیه روزنامه نگاران باید تحت تعقیب قانونی قرار گیرد.

ماریا دوتسنکو، رییس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران روز سه شنبه در کنفرانس خبری نمایشگاه ورلد پرس فوتو درایران، برگزاری نمایشگاه عکس مطبوعات جهان را تقریبا مصادف با روز جهانی آزادی مطبوعات خواند و پیام آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد را به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات، برای اهالی رسانه حاضر در سالن خواند.

در پیام دبیرکل سازمان ملل متحد آمده است:

«مطبوعات آزاد برای صلح، عدالت و حقوق بشر برای همه، ضروری است. آزادی مطبوعات برای ساختن جوامعی شفاف و مردم سالارهمچنین پاسخگو نگه داشتن افراد صاحب قدرت لازم است.

آزادی مطبوعات برای توسعه پایدار حیاتی است. روزنامه نگاران و کارمندان رسانه، نوری بر چالش های جهانی و منطقه ای می تابند و وقایعی را بازتاب می دهند که نیاز است گفته شوند.

خدمت آنان به مردم بسیار ارزشمند است. قوانینی که از روزنامه نگاری مستقل، آزادی بیان و حق دسترسی به اطلاعات دفاع می کنند باید مصوب، اجرا و تقویت شوند.
جنایت علیه روزنامه نگاران باید تحت تعقیب قانونی قرار گیرد.

در روز جهانی آزادی مطبوعات 2018، اینجانب دولتها را به تقویت آزادی مطبوعات و حفاظت از روزنامه نگاران فرا می خوانم.
ارتقای مطبوعات آزاد در راستای حمایت از حق ما برای دستیابی به حقیقت است.»

نمایشگاه برگزیده‌ عکس‌های مطبوعاتی جهان « world press photo» در سه سال اخیر (سال‌های 2016 تا 2018) پنج‌شنبه 20 اردیبهشت در فرهنگسرای نیاوران افتتاح می‌شود و به مدت 22 روز تا 11 خرداد ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، نتایج روز چهارم دیدارهای فوتسال بانوان آسیا در مرحله گروهی مشخص شد.

*شنبه15 اردیبهشت ماه
لبنان صفر - چین6
ازبکستان 3-ترکمنستان-صفر 
بحرین صفر - ژاپن 13

برنامه بازی‌های فردا به شرح زیر است:
*یکشنبه16 اردیبهشت ماه
مالزی- ویتنام-ساعت 15:30 به وقت محلی-ساعت 13:00 به وقت تهران
چین تایپه- بنگلادش-ساعت 15:30 به وقت محلی-ساعت 13:00 به وقت تهران
اندونزی- ماکائو- ساعت 18:00 به وقت محلی-ساعت 15:30 به وقت تهران
تایلند- هنگ کنگ- ساعت 18:00 به وقت محلی-ساعت 15:30 به وقت تهران

 

تمامی حقوق این محفوظ و متعلق به با تارنمای دیار فردوس می باشد.

طراحی و اجرا "یکان پرداز آسیا"

Template Design:Ypa Group