در وصف او زیاد گفته و نوشته اند، مردی آرام با چهره ای عمیق و دوست داشتنی، کلام آهنگین، روایت‌هایی تب‌آلود و متفاوت و موسیقی خاصی که در سرتاسر نگاشته هایش جاری است...

دختر محسن شریف با اشاره به عشق وصف ناشدنی که بین او و پدر وجود داشته، به ایسنا گفت: صحبت در مورد پدرم که سراسر وجودش گوهری سبز بود و نگینی بی همتا، تمام وجودم را بابت نداشتنش آتش میزند. در نظر من او فقط جسمش به خاک سپرده شد اما روح نازنینش لحظه ای از من جدا نبوده است. 

سوگند شریف ادامه داد: عشقی که بین ما بود وصف نشدنی ست و می توانم بگویم تنها عشق واقعی زندگی من پدرم بود که برق چشمانش گواه این عشق راستین بود. 

او با اندوه آشکاری می گوید: جدیت و اقتدار پدرم در میان خانواده نه به واسطه مرد بودنش -که هیچگاه اعتقادی به مردسالاری نداشت- بلکه به دلیل نگرانی های پدر بودنش همراه با حسی ناب و خاص خودش که از عمق چشمان پرفروغش نثار خانواده میکرد، نمایان بود. 

یادگار شریف با اشاره به اینکه پدر تجربه تلخ داغ فرزند را تا آخرین نفسهای با ارزشش با قامتی خمیده حمل کرد، گفت: پیگیری فعالیتهای اجتماعی در قالب هنر و پرورش افکار هنری جوانان در کشف استعداهای نهفته شان، نظم و ادب در کلام و رفتار و تاکید بر بودن ارزشها و صبوری در پیشامدهای خواسته و ناخواسته جبر زندگی از او انسانی بی نظیر ساخته بود... متاسفم که دستانم دستان پر مهرش را کم دارد. آخرین نگاه پر مهرش آغاز غم انگیز ترین روزهای من بود. به امید دیدار هر چه زودتر من و پدرم...

به گزارش ایسنا، محسن شریف نویسنده بوشهری (تولد ۵ آذر ۱۳۱۵-وفات ۸ مهر ۱۳۹۵) تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه سعادت بوشهر و دوران متوسطه را در مدارس دارالفنون، اسکندری و رضاشاه تهران گذراند.

رمان‌های “فصل‌های تکراری” (انتشارات نوشتار ۱۳۶۹)، “سال‌های صبر” (انتشارات نیم نگاه ۱۳۷۹)، “تب نوبه” (انتشارات افراز، ۱۳۹۴) و مجموعه داستان‌های “آس نحس” (انتشارات قلمرو ۱۳۷۷) و “ورار” (انتشارات نیم‌نگاه ۱۳۸۱) از جمله آثار شریف بوده و همچنین مقالات و نوشته‌های پراکنده‌ای از او در نشریات به چاپ رسیده است.

علی باباچاهی، شاعر و نویسنده بوشهری در یادداشتی (منتشر شده در روزنامه پیام عسلویه-۱۳۹۵) درباره شریف نوشته است: "شمال و جنوب و شرق و غرب کم ندارند از فکر،‌ از متفکر،‌ از شاعر و نویسنده و... با کلیتی رو به روییم که محسن شریف نیز در آن سهم داشت و این کم چیزی نیست!

شریف اما غالبا درخت خودش را آب می‌داد، در سایه‌ خودش می‌نشست !…بی‌اعتنا نبود به آنچه می‌گذرد در اطرافش‌! «من» خود را خط نمی‌زد. نامریی بود ظاهرا... این من، رویت‌پذیر بود اما به طرقی دیگر !
صوفی و عارف نبود و گوشه‌گیر نیز !

در حاشیه نبود. بر حاشیه می‌زیست‌. نمی‌خواست (‌نمی‌توانست‌؟) تماشاگه اهل راز باشد! اهل مصاحبه هم نبود، نه این‌که گرداگرد خانه‌اش را میکروفن‌ها محاصره کرده باشند. نیازی نیز نداشت که این‌گونه باشد و بنماید .
در نوشتن نیز می‌نوشت به‌گونه‌ای که گویا نمی‌نوشت‌! اهل این نبود که پیش از نوشتن‌، بسته‌های کاغذهای سفید را به این و آن نشان دهد که من آنم و اینم که در آینده‌ای نزدیک‌، روزگار این سفیدها را سیاه خواهم کرد !
مقطع‌نویس بود و «سنگین گذر!»

در عاشقیتی بی‌حرف و حدیث، می‌نوشت. فضای کارش‌، وهم‌آلود بود به‌ قدری که گاه سرنخ روایت از دست خواننده فرار می‌کرد، تا جایی که وجه عمده‌ی روایت‌هایش را خود ارجاع می‌نمود و قابل تاویل !
رفیقی گفت‌: جای شریف را در جنوب‌، کسی پر نمی‌کند!"

سال ۸۸ وقتی دو ناشر یکی از رمان‌های محسن شریف را به دلیل پیچیدگی روایت و متن داستانی و در نتیجه دشواری چاپ و نشر آن، برای او پس فرستادند، شریف در گفت‌وگویی عنوان کرد: «گفتند که رمان سخت‌خوانی است و دارای روایت داستانی پیچیده‌ای است و از نوع داستان‌های معمول و متداول نیست. من این را قبول دارم اما سبک نوشتاری و فکر کردن من اینگونه است و بقیه کتاب‌هایم را نیز همینگونه تب‌آلوده نوشته‌ام…»

احمد آرام، داستان نویس بوشهری در یادداشتی به مناسبت درگذشت محسن شریف (منتشر شده در روزنامه فرهیختگان-۱۳۹۶) نوشته است: "بدون‌شک محسن شریف نویسنده‌ای خاص بود که خواننده‌اش را منتظر نمی‌گذاشت تا داستانی اتفاق بیفتد؛ و آنچه خواننده می‌خواند قطعه‌ای از یک رویداد مه‌آلود بود؛ یا حواشی‌ای تلخ پیرامون داستان‌هایی که نمی‌خواست نقل کند. چیزی که به خواننده می‌رسید توصیف ارتباط آدم‌ها در جهانی رو به تاریکی بود، که در برش‌های منقطع و پازل‌مانند به خواننده نزدیک می‌شدند..."

همچنین رضا معتمد، روزنامه نگار و فعال سیاسی بوشهری در یادداشتی (منتشر شده در روزنامه پیام عسلویه-۱۳۹۶) به مناسبت پنجم آذر زادروز این هنرمند نوشت: "شریف، بی گمان یکی از شخصیت های اثرگذار فرهنگی و ادبی استان ما است نه فقط به خاطر داستان‌هایی که نوشته و رمان‌هایی که چاپ کرده است و همه نیز از جایگاه ارزشمندی از لحاظ ساخت زبانی و محتوایی برخوردارند. بلکه اثرگذاری او در عرصه فرهنگی استان ما از وجه دیگری نیز برخوردار است و آن نقش ارزشمند شریف در ایجاد نهادهای فرهنگی و بنیان های مردم نهاد ادبی است.

این نقش اثرگذار شریف، پیامدهای بسیار مهمی از جمله کشف و پرورش استعدادهای جوان ادبی داشته است. انجمن اهل قلم که محسن شریف یکی از بنیان گذاران آن بود و از سالهای پایانی دهه هفتاد شمسی پایه گذاری شد و تا اواسط دهه هشتاد نیز تداوم یافت، نقشی بسیار مهم و کارساز در حیات فرهنگی و ادبی استان ایفا کرد. این انجمن نه تنها در پرورش استعدادهای جوان بلکه در بزرگداشت مفاخر ادبی استان نیز سهمی به‌سزا داشت.

در تمام این سالها استاد محسن شریف، با تمام توان و سرمایه، در اداره سزاوارانه و موثر این انجمن کوشید و از هیچ چیز حتی بذل سرمایه های شخصی و تحمل برخی هزینه ها نیز فروگذاری نکرد.

او عاشق دلسوخته میراث فرهنگی و ادبی دیار خود بود و در تحمل مشقات و رنج ها، منت گذار هیچ کسی نبود.
کوچ غریبانه او در مهرماه سال گذشته آن هم پس از تحمل رنج چند ساله بیماری، ضایعه ای بزرگ برای فرهنگ استان بوشهر بود."

گفتنی است پیش از غروب آفتاب امروز ۸ مهر ماه، و همزمان با سومین سالگرد مانایاد «محسن شریف»، جمعی از اهالی فرهنگ و هنر با قرار مهربانی، بر سر آرامگاه این هنرمند فقید در قطعه هنرمندان بهشت صادق بوشهر گرد هم آمده و یاد و خاطره او را گرامی داشتند.

بر روی سنگ مزار ابدی زنده یاد محسن شریف، بیتی از این بزرگ مرد صبور با امضای خودش حک شده است:
"... تمام زندگی قصه اند و خوانده می شوند
فصل به فصل آدمی و جُرعه به جُرعه..."

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، گفت:: کودک همسری، کودکان کار و خیابان، کودکان بازمانده از تحصیل چالش های اساسی است که نشان دهنده مجموعه ای از قوانین و مقررات بر زمین مانده از سوی مسئولان و خانواه ها است.

به گزارش ایسنا، محمود عباسی امروز(8مهر) در دهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودکان با محورهای کودک همسری، کودکان کار و خیابان و کودکان بازمانده از تحصیل که در  سازمان بهزیستی کردستان برگزار شد، به اهمیت و جایگاه حقوق کودکان اشاره و اظهار کرد: حقوق کودکان منظومه‌ای از حق ها و ارزش های حقوق بشری است که کودکان را در بر گرفته و نشان دهنده اهمیت ویژه کودکان در هر جامعه ای است.

وی افزود: کودکان نیازمند حمایت هستند و از آنجایی که جزء گروه آسیب پذیر اجتماع هستند، نمی‌توانند از خود دفاع کنند و جوامع باید با یک نگاه ویژه به آنها بنگرند و این منظومه حق ها که به عنوان حق بشری کودکان از آن یاد می‌کنیم بیانگر حق های ذاتی و بنیادی بوده که سلب نشدنی هستند و باید به حقوقشان احترام گذاشت.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، بیان کرد: این حقوق هم در اسناد بین المللی و اسناد مربوط به حوزه حقوق کودک اجرا شده و بارزترین و اساسی ترین آن کنوانسیون حقوق کودک است که ما در سال 72 به آن پیوسته ایم و مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته و مکلف به اجرای آن هستیم و در قوانین داخلی از جمله قانون اساسی، سیاست های کلی نظام و قوانین و مقررات به این موضوع به نحو احسن پرداخته شده است.

عباسی ذکر کرد: کودکان حق دارند در خانواده و کنار پدر و مادر زندگی شایسته‌ایی داشته باشند در واقع کودکان حق بقا، رشد، سلامتی، آموزش، بهداشت و تغذیه، شادی و تفریح را دارند که باید به اهمیت این موضوع بپردازیم.

وی با ذکر اینکه کودکان خط قرمز جوامع هستند، عنوان کرد: وقتی از حقوق کودک سخن به میان می‌آید مجموعه و منظومه‌ای از حق‌های ذاتی و بنیادی به نظر می‌آید که باید همیشه و همواره مورد توجه قرار بگیرد.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، با اشاره به اینکه کودکان باید در یک فضای آرامش بخش به تحصیل ادامه بدهند، گفت: مسائل و مشکلاتی که کودکان را تهدید می‌کند بر اثر حق های بر زمین افتاده‌ای است که بر اثر کوتاهی مسئولین، بی توجهی خانواده ها و نشات گرفته از آسیب های اجتماعی به وجود می آید.
عباسی بیان کرد: پدیده اجتماعی را نمی‌توان با دستور العمل، بخش نامه و نگاه سیاسی و امنیتی مدیریت کرد بلکه باید با نگاه و رویکرد اجتماعی به آن بنگریم لذا مدیران مدرسه، والدین، سازمان های مردم نهاد و دستگاه های اجرایی باید بدانند که از همه ظرفیت ها برای مدیریت این حوزه ها باید بهره گرفت.

وی افزود: کودک همسری، کودکان کار و خیابان، کودکان بازمانده از تحصیل چالش های اساسی است که نشان دهنده مجموعه ای از قوانین و مقررات بر زمین مانده از سوی مسئولان و خانواه ها است.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، ادامه داد: طلاق و فضای مجازی از چالش های نیازمند توجه ویژه مسئولان و خانواه ها برای کاهش است که می‌تواند بزرگ ترین آسیب و تهدید برای کودکان باشد.

عباسی گفت: امروز بیشتر از هر زمان دیگری باید یک تجدید نظر اساسی در حوزه حقوق کودکان صورت بگیرد و نگاه احساسی را به نگاه حق مدارانه تبدیل کنیم و وظیفه هر مسئول و خانواده‌ای است که به حق کودکان اهمیت بدهند.

وی ذکر کرد: در استان کردستان برخی از کودکان وضعیت ویژه ای دارند از جمله کودکان ناتوان جسمی و بازمانده و آسیب دیده از مین که در برخی از کشورها نیز وجود دارد و جامعه اسلامی هم به این افراد توجه ویژه دارد.

 دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، بیان کرد: امسال سال تحول در حوزه کودک در کشور است که باید تا پایان سال جاری چالش های اساسی کودکان مدیریت شود و در سال آینده برنامه هایی برای ارتقاء کردستان اجرا می شود.

عباسی خاطرنشان کرد: امروز کمیته کودکان در دانشگاه علوم پزشکی کردستان راه اندازی می‌شود که در این کمیته راهنمایی و تربیت کودک به والدین آموزش داده خواهد شد.

عصر ایران؛ جعفر محمدی - اول مهر و بازگشایی مدارس را تبریک نمی گویم، به چند دلیل:

1 - بچه های ما با دنیایی از انرژی وارد مدرسه می شوند و نظام آموزشی در طول سال های تحصیل، از آن کودکان سرزنده، کنجکاو، پرسشگر، پرنشاط و پرامید، افرادی عمدتاً سرکوب شده، بی تفاوت، کم رمق و ناامید می سازد. ورودی های اول دبستان و خروجی های سال آخر دبیرستان را با هم مقایسه کنید!

2 - در مدارس ما، انبوهی از دانستنی ها به خورد بچه ها می دهند که قریب به اتفاق شان اساساً به درد نمی خورد. خواندن و نوشتن و تسلط نسبی بر روی چهار عمل اصلی ریاضی، مهم ترین دستاورد 12 سال عمر بی بازگشت بچه های ماست و حال آن که همه این ها را می توان در مدت کوتاه تری هم آموخت. الگوریتم، معادلات، نام باکتری ها و تعداد پاهای شپش و ... در زندگی ما هیچ گاه به کار نیامد و به زندگی کودکان مان نیز غنایی نخواهد بخشید.

بچه های ما 12 سال از کودکی و نوجوانی شان درمدارس سپری می کنند بی آن که خودباوری، کنترل خشم، کار گروهی، حل مسأله، مدیریت زمان، اقتصاد فردی، اعتماد به نفس، تنظیم روابط اجتماعی، حقوق شهروندی، سواد رسانه ای، نحوه غذا خوردن، مراقبت از سلامتی جسمانی و ... را یاد بگیرند.   

آنها حتی بعد از سال ها نشستن در کلاس های زبان انگلیسی و عربی، از خواندن یک متن روزنامه ای معمولی هم به این زبان ها عاجرند. 
آیا این اتلاف همه جانبه عمر و هزینه، تبریک دارد؟!

بازگشایی مدارس را تبریک نمی گوییم؛ به هفت دلیل!

3 - بچه ها ما مجبورند برخلاف ساعت بیولوژیک شان صبح های زود از خواب بیدار شوند و درست در ساعاتی که باید به اقتضای سن شان در خواب ناز باشند، با خواب آلودگی به مدرسه بروند و بدن شان دچار کمبود خواب مزمن شود.

4 - بچه های ما مجبورند، کیف های سنگین مدرسه را که بیش از حد استاندارد بر ستون فقرات شان فشار وارد می کند بر دوش بکشند و مستعد دردهای پا و کمر در بزرگسالی شوند.

5 - بچه های ما -به ویژه در سال های اولیه دوره ابتدایی- از بازی ها، فضاها، موقعیت ها و رفتارهای مناسب کودکی محروم می شوند و به جای کودکی، درگیر مشق و رقابت و استرس امتحان و دیر شدن مدرسه و ... می شوند.

6 - بچه های ما در مدارسی درس می خوانند که به تفاوت هایشان اهمیتی داده نمی شود؛ برای نظام آموزشی ما مهم نیست که کدام دانش آموز در ریاضی استعداد دارد و کدام در ادبیات؟ کدام شان مستعد تبدیل شدن به یک ورزشکار بزرگ است و کدام شان در علوم انسانی یا هنر نقاشی آتیه دارد؟
همه را به یک چوب می رانند و همه را با یک متر و محک می سنجند.

7 - اگر قرار است آغاز سال تحصیلی را تبریک بگوییم باید به موسسات کنکور و کمک آموزشی تبریک گفت که از صدقه سر میلیون ها دانش  آموز و خانواده هایشان، درآمدهای میلیاردی دارند و نیز به صدا و سیما که قراردادهای میلیاردی با این مؤسسات می بندد و حساب هایش را پر می کند. پس چرا باید به دانش آموزان و خانواده های آنان تبریک گفت که قرار است چاه نفت مؤسسات باشند! 

آمبلوپی که در میان عموم مردم تنبلی چشم شناخته شده‌است از رایج‌ترین دلیل نارسایی بینایی در میان کودکان است.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام موسسه ملی چشم آمریکا از هر 100 کودک دو تا سه نفر درگیر عارضه آمبلوپی می‌شوند. همچنین درصورتی که این بیماری درمان نشود عوارض آن تا دوران بزرگسالی ادامه پیدا می‌کند.

آمبلوپی به خودی خود در نتیجه تنبلی چشم نیست. این بیماری که قدرت بینایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد تنها یک مشکل بینایی نیست.

طبق اعلام موسسه ملی چشم آمریکا، «آمبلوپی» یک اصطلاح پزشکی است که بینایی یک چشم به دلیل ضعف در هماهنگی صحیح با مغز کاهش پیدا می‌کند. در این شرایط چشم ظاهری طبیعی دارد اما به دلایل متعددی مغز اطلاعات چشم دیگر را ترجیح می‌دهد.

حتی در مواقعی که مشکل اصلی کاهش قدرت بینایی به طور مثال نزدیک‌بینی با استفاده از عینک یا آب مروارید با جراحی برطرف شود، مغز همچنان به تمایل خود در استفاده از اطلاعات یک چشم ادامه می‌دهد. در حقیقت، در چنین مواردی مغز به کارگیری یک چشم را کنار می‌گذارد. آمبلوپی با رشد زودهنگام مغز و ارتباط آن با چشم‌ها مرتبط است.

کارشناسان معتقدند به این دلیل ضروری است بیماری تنبلی چشم در کودکان به موقع تشخیص داده شود. روش‌های درمانی که قدرت بینایی در چشم ضعیف‌تر را تحریک می‌کند می‌تواند رشد بخش‌هایی از مغز را که در قدرت بینایی نقش دارند تقویت کند.

عوامل موثر در بروز آمبلوپی به طور کلی به سه گروه تقسیم می‌شود:

*آنیزومتروپیا (عیوب انکساری)؛ به طور مثال نزدیک بینی، دوربینی

*استرابیسم (انحراف چشم)

*بیماری‌های چشمی همچون آب مروارید و افتادگی پلک.

متخصص چشم پیش از درمان آمبلوپی ، عوامل اصلی در بروز این عارضه را بررسی می‌کند. زمانیکه دلیل آمبلوپی مشخص و درمان شد تمرکز به بهبود ارتباط چشم-مغز تغییر می‌کند. بنابراین کودک می‌تواند بینایی کامل خود را بدست آورد.

به گزارش ایسنا به نقل از USNews، به گفته کارشناسان به منظور تضمین اینکه کودکان از بهترین امکان درمانی برخوردار شوند تشخیص اولیه آمبلوپی ضروری است. همچنین درصورتیکه والدین در مورد عملکرد صحیح چشم‌های فرزندشان نگرانی دارند باید مطمئن شوند که فرزندشان به درستی مورد ارزیابی و معاینه قرار گرفته‌است.

معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌ زیست با اشاره به معضل پسماند بویژه در شهرهای شمالی کشور، گفت: مازندران دیگر جایی برای دفن زباله ندارد؛ اگر برای پسماند شهرهای شمالی کشور چاره‌اندیشی نکنیم، علاوه بر عدم حضور گردشگر باید شاهد کوچ مردم ساکن در این شهرها نیز باشیم.

به گزارش ایسنا، اصغر دانشیان در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین، اظهار کرد: اهمیت محیط‌زیست بر کسی پوشیده نیست و در بحث حفاظت از این نعمت کوتاهی و در حق نسل‌های آینده جفا کرده‌ایم و در حقیقت امانت‌دار خوبی نبوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه سازمان و مناطق متعلق به محیط‌زیست مظلوم واقع شده‌اند، تصریح کرد: هنوز بسیاری از مسئولین با محیط‌زیست آشتی نکرده‌اند و باید توجه کرد که محیط‌زیست برای این دولت و آن دولت نیست و در حقیقت نتوانسته‌ایم از این میراث گران‌بها به نحو احسن مراقبت کنیم.

معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان محیط‌زیست افزود: باید دید که در پروژه «قزوین-الموت-تنکابن» چه بلایی بر سر محیط‌زیست آورده‌ایم؟ در حال حاضر این پروژه متوقف شده و مسئولین به دنبال احداث جاده‌ای به‌ موازات آن با رعایت ملاحظات زیست‌محیطی هستند.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست در خانواده‌ها وارد نشود، اوضاع بهبود پیدا نخواهد کرد. باید از ظرفیت بسیج، مدارس و نماز جمعه برای فرهنگ‌سازی و حفاظت از محیط‌زیست استفاده کرد و ای‌کاش به‌اندازه تبلیغ پفک برای محیط‌زیست نیز تبلیغ صورت می‌گرفت.

دانشیان تشریح کرد: امروزه پسماند یکی از مشکلات اساسی جامعه است و مازندران دیگر جایی برای دفن زباله ندارد؛ اگر برای پسماند شهرهای شمالی کشور چاره‌اندیشی نکنیم، علاوه بر عدم حضور گردشگر باید شاهد کوچ مردم ساکن در این شهرها نیز باشیم.

وی با بیان اینکه در اروپا نایلون و استفاده از آن ممنوع و از چرخه حذف‌ شده است، عنوان کرد: چون برای فرهنگ‌سازی و نگهداری از محیط‌زیست سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم در آینده‌ای نه‌ چندان دور صیادان به‌جای ماهی، پلاستیک صید خواهند کرد.

معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان محیط‌زیست مطرح کرد: تا زمانی که محیط‌زیست را مانند خانه خود تصور نکنیم، اوضاع بهبود پیدا نخواهد کرد. محیط‌زیست زمانی جایگاه واقعی خود را پیدا خواهد کرد که نیم‌نگاهی به توسعه پایدار داشته باشیم. تمام تلاش ما این است که در تمام طرح‌ها به توسعه پایدار توجه کنیم و محیط‌زیست را از آسیب مصون نگاه داریم.

دانشیان در پایان یادآور شد: سازمان محیط‌زیست از کمبود نیروی انسانی رنج می‌برد و تلاش می‌شود سالیانه ۳۰۰ نفر شامل ۲۵۰ محیط‌بان و ۵۰ نفر اداری را به‌صورت استخدامی جذب کنیم.

یک روانشناس گفت: در حال حاضر مدارس تجارت خوبی در خصوص کنکور دارند که فنی و حرفه‌ای‌ها قادر به رقابت با آن و جذب دانش آموز نیستند.

به گزارش ایسنا،  فائزه رمضانی در برنامه‌ای که با موضوع «هدایت تحصیلی یا هدایت تحمیلی؟» به روی آنتن رادیو گفت‌وگو رفت، به کمبود مشاور آموزشی در مدارس اشاره کرد و گفت: بسیاری از مدارس کشور مشاور متخصص ندارند و برخی نیز مشاور ندارند. تعداد زیادی از مدارس به ویژه غیردولتی‌ها، افرادی را به عنوان مشاور معرفی می‌کنند که تحصیلات روانشناسی و مشاوره ندارند.

وی افزود: آموزش و پرورش دستورالعمل و بخشنامه‌های خوبی برای مشاوره هدایت تحصیلی دانش آموزان دارد. همچنین جلسات زیادی برای مشاوران برگزار می‌کند و درباره هدایت تحصیلی به آنها آموزش می‌دهد اما نکته قابل توجه این است که مشاور برای مدارس کار می‌کند، به معنای دیگر، مدارس کارفرمای مشاور هستند نه اداره آموزش و پرورش.

این مشاور در پاسخ به چرایی عملکرد مشاوران تحصیلی در سوق دادن دانش آموزان به سمت رشته‌های تجربی و ریاضی گفت: با درنظر گرفتن کارفرما بودن مدارس، مشاور در عین حال که کار خود را انجام می‌دهد تلاش می‌کند رضایت کارفرمای خود را نیز جلب کند.

رمضانی در تکمیل مطلب فوق افزود: طبیعی است با وجود این که مشاور تشخیص می‌دهد بهتر است دانش آموز در رشته فنی و حرفه‌ای تحصیل کند، سعی می‌کند او را به ثبت نام در رشته‌های نظری ترغیب کند تا کلاس‌های درس مجتمع آموزشی را پر و در جهت رضایت کارفرمای خود حرکت کند تا شغل خود را حفظ کند.

وی بازدید دانش آموزان از هنرستان‌ها را برای هدایت تحصیلی آنان بسیار کمک کننده دانست و اظهار کرد: تعداد بسیار کمی از مدارس این کار را انجام می‌دهند و حتی مدارس غیردولتی به طور جدی مانع این کار می‌شوند زیرا ترس از دست دادن دانش آموز را دارند.

این روانشناس با بیان اینکه مدارس فنی و حرفه‌ای در تمام دنیا جایگاه خود را پیدا کرده‌اند عنوان کرد: متاسفانه رشته‌های فنی و هنرستانی در ایران به لحاظ دید اجتماعی از اقبال کمتری برخوردارند.

رمضانی ادامه داد: زمانی که فنی و حرفه‌ای کار خود را به صورت جدی آغاز کرد مدارس معمولی و شاخه نظری، تجارت آنچنانی در زمینه کنکور نداشتند اما اکنون که مدارس غیردولتی برای هر سال در حدود ۲۰ تا ۵۰ میلیون از دانش آموز دریافت می‌کنند و تجارت خوبی در خصوص کنکور دارند، فنی و حرفه‌ای ها قادر به رقابت نیستند زیرا کتاب تست، کلاس کنکور و تبلیغات تلویزیونی ندارند.

وی با ابراز تاسف از نحوه هدایت تحصیلی دانش آموزان رشته‌های تجربی اظهار کرد: به صورت قانونی دانش آموزانی که اولویت "الف" آنها تجربی نباشد حتی اگر معدل بالای ۱۹ هم داشته باشند نمی توانند در این رشته تحصیل کنند، به همین جهت به مدارس غیر دولتی روی می‌آورند که تعداد کلاس‌های خود را افزایش داده و به راحتی این افراد را جذب می‌کنند.

رمضانی اضافه کرد: هجوم افراد به سمت رشته تجربی یک جو رقابتی شدید را ایجاد می‌کند که حاصل آن قبولی در رشته‌ای است که پاسخگوی زحمات زیاد دانش آموز نیست و این چیزی جز سرخوردگی برای جوانان به دنبال ندارد.

بانوان پینگ پنگ باز ایران از دور رقابت‌های قهرمانی آسیا حذف شدند.

به گزارش ایسنا، ‌در ادامه رقابت‌های تنیس روی میز قهرمانی آسیا در اندونزی، امروز (پنج شنبه) بانوان ایران در دو بخش دوبل و انفرادی برابر رقبای خود به میدان رفتند.

ابتدا تیم دو نفره ندا شهسواری و فاطمه جمالی فر مقابل تیم هنگ کنگ به میدان رفت که با شکست ۳ بر صفر شکست خورد و حذف شد. در ادامه تیم شیما صفایی و مهشید صامت نیز ۳ بر صفر نتیجه را به کره جنوبی واگذار کرد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در بخش انفرادی روزگذشته شیما صفایی مقابل نماینده مالزی ۲ بر ۳ شکست خورد و فاطمه جمالی فر هم ۳ بر ۱ مغلوب نماینده لبنان شد اما ندا شهسواری با  حساب ۳ بر صفر نماینده اندونزی را شکست داد و راهی مرحله بعد شد.

شهسواری امروز (پنجشنبه) در دور دوم مسابقات مقابل لی یون هی از کره جنوبی با حساب ۳ بر صفر شکست خورد و حذف شد. مهشید صامت نیز که با شکست ۳ بر ۱ نماینده لبنان به مرحله دوم راه یافته بود در ادامه کار ۳ بر صفر نتیجه را به چنگ ژو از هنگ کنگ واگذر کرد واز دور رقابت‌ها کنار رفت.

پیش از این و در بخش تیمی مسابقات، بانوان ایران در رتبه یازدهم آسیا قرار گرفتند.

ندا شهسواری، مهشید صامت، فاطمه جمالی فر و شیما صفایی بانوان اعزامی ایران به مسابقات قهرمانی آسیا بودند که با هدایت حمیده ایرانمنش برابر رقبای خود به میدان رفتند.

مسابقات تنیس‌روی میز قهرمانی آسیا در اندونزی در حال پیگیری است.

امروز (یکشنبه) شاگردان «حمیده ایرانمنش» در این دیدار تیم نپال را با نتیجه ۳ برصفر مغلوب کرده و نخستین پیروزی خود در مرحله گروهی را جشن گرفتند.

«ندا شهسواری»، «فاطمه جمالی فر» و «مهشید صامت» برای تیم تنیس روی زنان ایران بازی کرده و برابر رقبای خود به پیروزی رسیدند.

ملی پوشان زن ایران در دومین دیدار خود با ماکائو دیدار می کنند.

در بخش زنان این مسابقات، ۲۴ تیم شرکت دارند و تیم کشورمان در گروه پنجم با ماکائو و نپال هم‌گروه است.

تیم ایران در صورت اول شدن در این گروه، راهی مرحله حذفی این مسابقات می شود.

 

دختری آبی که هفته گذشته جلوی دادسرا خودسوزی کرده بود، درگذشت.

 این دختر جوان هفته گذشته بعد از اینکه برای گرفتن تلفن همراهش به دادسرا مراجعه کرد، متوجه شد ... قاضی حضور ندارد و به مرخصی رفته است.  او برآشفت و از دادسرا خارج شد و به گفته شاهدان درحالیکه فریاد می‌کشید و از موضوعی اعتراض داشت، اقدام به خودسوزی کرد و با ۹۰ درصد سوختگی از نوع درجه ۳ به بیمارستان منتقل شد.

خودسوزی این دختر واکنش‌های زیادی از جمله معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور،‌پروانه سلحشوری و برخی از بازیکنان فوتبال را در پی داشت.

سعید منتظرالمهدی سخنگو و معاون ستاد مبارزه با مواد مخدربا بیان اینکه زنانه شدن اعتیاد یک پدیده جهانی است و این مساله در سطح جهانی مطرح شده است، خاطر‌نشان کرد: بنابراین این مساله بدین معنا نیست که اعتیاد در میان زنان ایرانی افزایش یافته است.

وی ادامه داد: اشتیاق و رغبت به سیگار میان دانشجویان به خصوص در میان دختران بیشتر شده است.

منتظرالمهدی اظهار داشت: دخانیات ایستگاه اول اعتیاد است است و این مساله یک هشدار برای افزایش اعتیاد محسوب می‌شود.

تمامی حقوق این محفوظ و متعلق به با تارنمای دیار فردوس می باشد.

طراحی و اجرا "یکان پرداز آسیا"

Template Design:Ypa Group