نمایشگاه« بی گمانی» با مجموعه آثار علی یوسفی و موضوع فیگوراتیو انتزاعی انسان از منظر آشنایی زدایی در قاب های شکسته و زاویه دار با تکنیک قیر، از 20 تا 29 اردیبهشت ماه برای بازدید عموم به نمایش در می آید.
علی یوسفی متولدسال 1351 تحصیلکرده رشته طراحی و گرافیک ، مدرس دانشگاه است . وی تاکنون رتبه اول کشوری طراحی تصویرسازی پرسش مهر16 تهران، رتبه دوم کشوری طراحی جشنواره مهر مقدس اصفهان را بدست آورده است.
داوری مسابقات نقاشی دانشجویان گرافیک و نقاشی دانشگاه های فنی کشور، مسابقات پرسش مهر و هنرهای تجسمی شهرستان ساری، مسابقات استانی هنرهای تجسمی دبیران هنر استان مازندران، طراحی و اجرای صحنه اولین جشنواره نمایش عروسکی و قصه گویی استان مازندران، طراحی 12 برنامه زنده تلویزیونی دهه 80 از فعالیت های هنری علی یوسفی به شمار می رود.
علاقه مندان برای بازدید نمایشگاه می توانند همه روزه بجز روزهای تعطیل ساعت 14 تا 20 به فرهنگ سرای ارسباران به نشانی خیابان شریعی، بالاتر ازسیدخندان، خ جلفا مراجعه کنند.
ستاره تیم ملی فوتبال ایران بعد از یک فصل درخشان موفق به کسب عنوان آقای گلی در لیگ هلند شد.
به گزارش ایسنا، فصل ۱۸-۲۰۱۷ رقابت های لیگ هلند با برگزاری ۹ دیدار به صورت همزمان به پایان رسید.
علیرضا جهانبخش ملی پوش ایرانی در پایان این رقابت ها موفق شد در حالی عنوان آقای گلی در لیگ هلند را به دست بیاورد که پست تخصصی او مهاجم نبود و در اکثر بازیها در پست هافبک کناری به بازی گرفته میشد.
تیم آلکمار امروز بردی قاطعانه به دست آورد و زووله را در خانه با ۶ گل شکست داد که سهم ستاره ایرانی ۳ گل بود.
جهانبخش در نهایت با ثبت ۲۱ گل توانست به این مهم دست یابد و عنوان آقای گلی را به دست بیاورد تا در بهترین شرایط برای جام جهانی روسیه آماده شود و به استقبال این رقابت ها برود.
همچنین فاینورد در خانه هیرنفین ۳-۲ به برتری رسید. در این دیدار رضا قوچاننژاد ۹۰ دقیقه در ترکیب هیرنفین بازی کرد و یک کارت زرد هم گرفت.
«گل نساء» اولین فیلم بلند ستار چمنیگل جایزه «رِمی» جشنواره هوستن آمریکا را گرفت
منصور جهانی ـ «گل نساء» اولین فیلم بلند ستار چمنیگل؛ جایزه طلایی «رِمی» بهترین فیلمساز مستقل و جایزه بهترین بازیگری مرد انجمن منتقدان از پنجاه و یکمین جشنواره بینالمللی فیلم «هوستن» آمریکا را از آن خود کرد.
فیلم سینمایی «گل نساء» به کارگردانی ستار چمنیگل و با فیلمنامه ویدا صالحی در نخستین حضور بینالمللی خود در پنجاه و یکمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم «هوستن» Worldfest آمریکا روی پرده رفت و نامزد چهار جایزه «رِمی» Remi از جمله؛ بهترین «فیلمساز مستقل»، بهترین «فیلمنامه»، بهترین «بازیگری مرد» و بهترین «فیلمبرداری» این جشنواره معتبر سینمای جهان شد و در نهایت توانست جایزه طلایی بهترین فیلمساز مستقل این جشنواره برای ستار چمنیگل کارگردان آن و همچنین جایزه بهترین بازیگری مرد برای علیمحمد رادمنش بازیگر این فیلم را تصاحب کند. جایزه این بازیگر سینمای ایران از طرف انجمن منتقدان سینمای آمریکا و توسط «نیک نیکلسون» Nick Nicholson بازیگر آمریکایی و داور انتخابی از طرف انجمن منتقدان به وی اهدا شد.
جشنواره بینالمللی فیلم «هوستن» یکی از مهمترین و قدیمیترین جشنواره فیلمهای مستقل جهان محسوب میشود و بزرگان سینمای جهان در این جشنواره، جوایز «رِمی» را از آن خود کردهاند. پنجاه و یکمین دوره این جشنواره از روزهای 31 فروردین تا 9 اردیبهشت ماه 1397 (20 الی 29 آوریل 2018) در ایالت تگزاس در کشور آمریکا برگزار شد.
جشنواره بینالمللی فیلم «هوستن» که در سال 1961 تاسیس شده است؛ با جشنوارههای فیلم «سان فرانسیسکو» و «نیویورک» جزو مهمترین جشنواره فیلمهای مستقل در آمریکا به شمار میرود. این جشنواره در ابتدای تأسیس به شکل غیررقابتی آغاز بهکار کرد؛ ولی در سال 1968 به شکل رقابتی برگزار میشود.
«گل نساء» با مدیریت فیلمبرداری محمد فکوری و با بازی سعید داخ، علی محمد رادمنش، یگانه رجبی، ساقی زینتی، مسعود محمدی، ویدا عمویی؛ به مدت یک ماه در محل کورههای آجرپزی قرچک فیلمبرداری شد.
ستار چمنیگل و ویدا صالحی از پخشکنندگان موفق بینالمللی سینما هستند که پیشتر در عرصه فیلم کوتاه و مستند فعالیت داشته و جوایز بسیاری را در عرصه جهانی کسب کردهاند.
در خلاصه داستان «گل نساء» آمده است؛ گل ممد و گل نساء زوج جوان افغان پس از مهاجرت غیرقانونی به ایران در یکی از کورههای آجرپزی مشغول بهکار میشوند و بهواسطه اتفاقی که برای آنها میافتد، زندگیشان دستخوش تغییراتی میگردد ... .
تعدادی از عوامل فیلم بلند داستانی «گل نساء» عبارتند از:
کارگردان: ستار چمنیگل، نویسنده فیلمنامه: ویدا صالحی، مدیر فیلمبرداری: محمد فکوری، صدابردار و صداگذار: بهروز معاونیان، تدوین: کاوه عزیزی، آهنگساز: کارنگ کرباسی، مجری طرح: حسین مرزبان، طراح گریم: ویدا صالحی، مدیر تولید: مریم قاسمآبادی، دستیار اول کارگردان: سیاوش رمضانلو، دستیار دوم کارگردان: محمد توریوریان، اصلاح رنگ: سامان مجدوفايى، لابراتوار ديجيتال: مهرداد سليمانى، منشی صحنه: مریم روزبهانی، دستیاران فیلمبردار: حسین صادقی، حمید محمدزاده، ناصح عبدالهی، احمد رضا صادقی، دستیار صدا: سهیل حسین خانی، جانشین تولید: عباس ابویسانی، مدیر صحنه: حامد احمدی، جامهدار: طاهره سروری، گروه تدارکات: کیهان علیزاده، علی قدرتی، حمل و نقل: سعید مرادی، بازیگران: سعید داخ، علی محمد رادمنش، یگانه رجبی، ساقی زینتی، مسعود محمدی، ویدا عمویی و ...، مشاور رسانهای: منصور جهانی و منوچهر جهانی و تهیهکنندگان: ستار چمنیگل، یوسف کریمی، محصول: شرکت سینمایی «ستاک فیلم سنندج».
این فیلم در بیست و یکمین جشنواره بین المللی سینما "امبینته" ایتالیا که از تاریخ ۳۱ می تا ۵ جون در تورین ایتالیا برگزار می شود به نمایش درخواهد آمد.
این جشنواره گفته میشود باسابقه ترین و یکی از مهمترین فستیوالهای فیلم با موضوع محیط زیست در سطح جهان است.
این فیلم مستند در ارتباط با آلودگی هوای تهران و تاثیر آن بر زندگی شهروندان تهرانی است.
فیلم مستند "دود" سال گذشته در جشنواره سینما حقیقت و همچنین در اکران گروه "هنر و تجربه" به نمایش در آمده بود.
جشن کانون کارگردانان خانه تئاتر با تقدیر از چند هنرمند پیشکسوت و زندهیاد محمد کوثر و با یادی از دو هنرمند تازه درگذشته هوشنگ آزادیور و ناصر چشمآذر برگزار شد.
به گزارش ایسنا، در مراسم ویژه کانون کارگردانان خانه تئاتر که به مناسبت بزرگداشت روز جهانی تئاتر عصر جمعه (۱۴ اردیبهشتماه) در سالن شهناز خانه هنرمندان برگزار شد برگزیدگان اولین جشنواره «کانون کارگردانان خانه تئاتر» معرفی شدند.
در این مراسم نمایشهای «مستخدم ماشینی»٬ «پیکر زن»، «همچون میدان نبرد»، «کلغت ها»، «چه کسی از ویرجینیا ولف میترسد»، «مده آ» و «خرده جنایتهای زن و شوهری» با حضور جمشید جهانزاده و هرمز هدایت برگزیده شدند و جایزه گرفتند.
در بخشی از این مراسم، موسسه هنرمندان پیشکسوت و خانه تئاتر از هرمز هدایت، پرویز پورحسینی، جمشید جهانزاده، ناصر آقایی، محمدباقر کریمپور و ژاله علو تقدیر کردند.
ناصر چشمآذر میگفت: بعد از دهه ۷۰ بیهویتی در عالم هنر بدجور گریبانگیر ما شده است.
این آهنگساز، نوازنده و تنظیمکننده صبح امروز (۱۴ اردیبهشتماه) درگذشت؛ به همین مناسبت مروری میکنیم بر بخشهایی از آخرین گفتوگویی که این هنرمند پیشکسوت با ایسنا داشت.
او در این گفتوگو اظهار کرده بود: وقتی به اوضاع و شرایط اقتصادی کشور، حقوق مدیران و ریختوپاشهایی که میشود، نگاه میکنیم آن را بسیار نابسامان میبینیم. همه گرفتار مسائل اقتصادی هستند و دست به هر کاری میزنند از این نظر رضایت داشته باشند و این بدترین ضربه و شمشیری است که میتواند به پیکره هنر وارد شود.
این آهنگساز درباره خودش گفته بود: سر من به کار خودم است و آثار بیکلام مینویسم؛ در این راستا حدود ۹ اثر سمفونیک نوشتهام که منتظر فرصتی برای اجرای آنها در خارج از کشور هستم.
او با این اعتقاد که "متاسفانه ارکستر سمفونیک ما حالش خوب نیست و زیاد کیفیت خوبی ندارد" نمیخواست آثار سمفونیکش را با این ارکستر ضبط کند.
چشمآذر در ارزیابی از جریان موسیقی امروز گفته بود: من از این جماعت نسل پنجم که مشغول فعالیت در سبکهای مختلف موسیقی هستند چیزی به جز تکرار یکدیگر نمیشنوم؛ این تکرار در اشعار، خوانندگی، تنظیم و اجرای آنها وجود دارد. این موضوع یک مقوله دورانی تکراری است.
این هنرمند بیان کرده بود: آثار آنها خیلی به تکنولوژی تکیه دارد و محتواها از نظر رمانتیک بودن و نغمهسرایی و ملودی چیدمان خوب و بافت قوی ندارد. شاید اگر فرصتی باشد و ۲۰ کار از افراد مختلف بشنوم، به طور کلی دو یا سه مورد بیشتر من را به خود جذب نکند.
او اظهار کرده بود: نمیدانم آهنگسازان امروز تجربه ندارند یا نمیتوانند ملودیهای زیبا بیافرینند. آنها بیشتر به دنبال تقلید هستند.
چشمآذر همچنین گفته بود: من اخلاقی دارم که هیچوقت منتظر یا مشتاق این نبودم که با خوانندهای کار کنم؛ اگر کسی مشتاق باشد با من کار کند و آمادگی و کارکرد صدا و تکنیک خواندن داشته باشد با او کار میکنم. به این فکر نیستم که به سالار عقیلی، همایون شجریان یا گروه «چارتار» پیشنهاد بدهم روی اثر من بخوانند.
او که تجربه زیادی در ساخت موسیقی فیلم داشت، با بیان اینکه به طور کلی یک معضل کلی و فراگیر در اجتماع ما وجود دارد، گفته بود: انگار دیگر حواسها جمع نیست و اجتماع حال خوبی ندارد. در سینما نیز همینگونه است. سینمای ما مریض و مقلد شده است و مرجع هویتی ندارد و بیشتر از فیلمهای فرنگی برداشت میکند. شاید تهیهکنندهها دنبال پول درآوردن هستند و برای این کار به هر سوژهای تن میدهند.
این آهنگساز در ادامه اظهار کرده بود: جذابیت، بافت قصه، کارگردانی و بازیگری و موسیقی خوب باعث ماندگاری یک اثر میشود. کار هنری کار جمعی و گروهی است. اگر این کار جمعی خوب باشد نتیجه نیز خوب خواهد بود. ما آثاری داریم که خوب میفروشند اما تلهفیلم تلویزیونی هم نیستند و این فروشها باعث میشود تهیهکنندهها به سمت داستانهای سخیف کشیده شوند.
این آهنگساز در پاسخ به این پرسش که چرا خوانندههای امروز به بازخوانی آثار قدیمی رو میآورند، گفته بود: حتما کشش و جذابیتهایی در آثار قدیمی هست که خوانندهها را به آن سمت و سو میکشاند؛ نمیدانم آهنگسازان امروز تجربه ندارند یا نمیتوانند ملودیهای زیبا بیافرینند.آنها بیشتر به دنبال تقلید هستند و تا یک ملودی میشنوند از همان استفاده میکنند. متاسفانه از سویی موسیقی ما به موسیقی ترک عثمانی یا عرب و افغانی تبدیل شده است.
ناصر چشمآذر دیماه سال ۱۳۲۹ در خانوادهای اهل موسیقی متولد شد. این هنرمند علاوه بر ساخت قطعات مختلف، ساخت موسیقیهای فیلم بسیاری از جمله «هامون» (داریوش مهرجویی) و «خواهران غریب» (کیومرث پوراحمد) را در کارنامه کاری خود دارد که برای برخی از آنها موفق به دریافت جایزه نیز شده است. «شبهای تهران» و «باران عشق» از جمله آثار او هستند.
در هفتهای که گذشت سرگروههای سینمایی مهمانان جدید خود را شناختند و 6 فیلم سینمایی «خوک»، «خجالت نکش»، «آنسوی ابرها»، «عصبانی نیستم»،«جشن دلتنگی» و«چهارراه استانبول» از چهارشنبه گذشته (12 اردیبهشتماه) نمایش خود را آغاز کردند.
خبرگزاری فارس جدیدترین آمار فروش فیلمهای سینمای ایران را از دفاتر پخش فیلمها دریافت کرده است که در ادامه آن را میخوانید:
آمار فروش فیلمهای سینمای ایران در حالی منتشر شد که فیلم سینمایی «لاتاری» با از دست دادن سرگروه خود همچنان پرفروش است و انیمیشن سینمایی «فیلشاه» پرفروشترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران شد. این رکورد، پیش از این در اختیار انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» بود.
هیئت داوران دومین دوره سمپوزیوم بین المللی طراحی صحنه و لباس تهران نامزدهای خود را اعلام کرد.
به گزارش عصرایران به نقل از مشاور رسانهای این رویداد، با پایان یافتن داوری آثار سمپوزیوم، نامزدهای این رخدادفرهنگی در سه بخش فیلم های بلند، تئاتر و فیلم کوتاه معرفی شدند.
اکبر جلیلی، رئیس سمپوزیوم اعلام کرد: پس از جمعبندی هیئت محترم داوران دومین دورهی سمپوزیوم که با حضور باران کوثری، کاوه سجادی حسینی، ناصح کامگاری، مجید لیلاجی و گلناز گلشن برگزار شد، نامزدهای بخشهای مختلف دومین دورهی سمپوزیوم اعلام شدند که به قرار زیر است:
نامزدهای بهترین طراحی صحنه برای فیلم های سینمایی :
کیوان مقدم برای فیلم «فروشنده»
مهدی موسوی برای فیلم «ویلاییها»
شهرام علیدی برای فیلم «خاطرات اسب سیاه»
محسن نصراللهی برای فیلم «خفگی»
نامزدهای بهترین طراحی لباس برای فیلم:
سارا سمیعی برابی فیلم «فروشنده»
مه لقا ناقد برای فیلم «ویلایی ها»
شهرام علیدی برای فیلم «خاطرات اسب سیاه»
مارال جیرانی برای فیلم «خفگی»
نامزدهای بهترین تعامل کارگردان با طراح لباس و طراح صحنه برای فیلم:
اصغر فرهادی برای فیلم «فروشنده»
منیر قیدی برای فیلم «ویلاییها»
فریدون جیرانی برای فیلم «خفگی»
نامزدهای بهترین طراحی صحنه برای تئاتر:
ساسان پیروز برای نمایش «فعل»
رضا مهدیزاده برای نمایش «بوی خواب»
امیرحسین دوانی برای نمایش «کور رنگی»
امیر حسین دوانی برای نمایش «هفت عصر – هفت پاییز»
اشکان خیل نژاد برای نمایش «پسران تاریخ»
نامزدهای بهترین طراحی لباس برای تئاتر:
مریم نورمحمدی برای نمایش «پسران تاریخ»
هدی اربابی برای نمایش «فعل»
بهروز غریبپور و مرضیه نادری برای نمایش «اپرای خیام»
نامزدهای بهترین تعامل کارگردان با طراح لباس و طراح صحنه برای تئاتر:
محمد رضایی راد برای نمایش «فعل»
اشکان خیل نژاد برای نمایش «پسران تاریخ»
بهروز غریب پور برای نمایش «اپرای خیام»
نامزدهای بهترین طراحی صحنه برای فیلم کوتاه:
کامیاب امین عشایری برای فیلم «خوابگردها»
مسعود حاتمی برای فیلم «تنازع»
مهدی رشیدی و کریم لکزاده برای فیلم «دختری در میان اتاق»
نامزدهای بهترین طراحی لباس برای فیلم کوتاه:
رعنا امینی برای فیلم «خوابگردها»
مسعود حاتمی برای فیلم «تنازع»
مهدی رشیدی و کریم لکزاده برای فیلم «دختری در میان اتاق»
نامزدهای بهترین تعامل کارگردان با طراح لباس و طراح صحنه برای فیلم کوتاه:
پویا نبی برای فیلم «خوابگردها»
مسعود حاتمی برای فیلم «تنازع»
کریم لکزاده برای فیلم «دختری در میان اتاق»
مراسم اختتامیه دومین دوره سمپوزیوم بین المللی طراحی صحنه و لباس تهران جمعه 14 اردیبهشت ساعت 19 در سالن استاد جلیل شهناز خانهی هنرمندان برگزار خواهد شد.
جایزه معتبر ادبی والتر اسکات که به رمانهای تاریخی اهدا میشود، فینالیستهای خود را شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت جایزه، فینالیستهای جایزه والتر اسکات از میان فهرست اولیه متشکل از ۱۳ کتاب، انتخاب شدند. اسامی فینالیستهای ۲۰۱۸ عبارت است از: «ساحل منهتن» نوشته جنیفر ایگان «پول ناصواب» نوشته جین هریس «گریس» نوشته پل لینچ «مسئول لباس تئاتر» نوشته پاتریک مکگراث «خانم بوستون و خانم هارگرویز» نوشته راشل ملیک «چوبه دار» نوشته بنجامین مهیرز به این ترتیب «آخرین انسان اروپا» نوشته دنیس گلاور، «ساعتهای این خانه زمانهای متفاوتی را نشان میدهند» نوشته زان بروکس، «گردشگاه بردکیج» نوشته هلن دانمور، «آبی پروسی» نوشته فیلیپ کر، «نقشهکش» نوشته رابرت لاتنر، «شکوه» نوشته پل لینچ، «اسبسوار» نوشته تیم پیرز و«کومههای مادربزرگ» نوشته ناتاشا پولی که در فهرست اولیه جای داشتند، از مسیر رقابت خارج شدند. گروه داوران از کتابهای فوق العادهای که امسال در این رقابت شرکت کردند تقدیر کرد. جایزه ۲۵ هزار پوندی این رقابت از نظر ارزش مالی یکی از پنج جایزه برتر بریتانیا است و سال ۲۰۰۹ توسط دوک و دوشس بوکلوچ پایهگذاری شده است. این جایزه به کتابهایی که به زبان انگلیسی نوشته شده و نقطه تمرکز آنها بر ماجرایی باشد که حداقل ۶۰ سال پیش اتفاق افتاده است،تعلق میگیرد. از میان فینالیستهای برنده نهایی در جشنواره ادبی بیلی جیفورد بوردرز لندن که در ماه ژوئن برگزار میشود، معرفی میشود. هر یک از نامزدهای نهایی نیز هزار پوند دریافت میکنند.
تمامی حقوق این محفوظ و متعلق به با تارنمای دیار فردوس می باشد.
طراحی و اجرا "یکان پرداز آسیا"