برندگان جایزه کتاب بریتانیا در حالی اعلام شدند که امسال «فیلیپ پولمن» برای موفقیت قابل ملاحظه در امر نویسندگی رمان به عنوان نویسنده سال انتخاب شد. او همچنین جایزه بهترین کتاب صوتی سال را برای «زیبای وحشی» با روایت «مایکل شین» به خود اختصاص داد.
اما «حال النور اولیفنت کاملا خوب است» که در فهرست پرفروشترین کتابهای اول سال ۲۰۱۷ میلادی در جایگاه دوم قرار گرفته، علاوه بر کسب جایزه بهترین رمان اول جایزه کتاب بریتانیا با غلبه بر برندگان شش بخش دیگر این رویداد ادبی به عنوان برنده بهترین کتاب سال نیز انتخاب شد. هیئت داوران در توصیف این کتاب آن را اثری دارای نگارش درخشان و یک پکیج کامل معرفی کردند.
جایزه کتاب بریتانیا امسال با رقابت نویسندگان مطرحی چون «مت هیگ»، «لی چایلد»، «فیلیپ پولمن»، «آلی اسمیت»، «مگی اوفارل»، «جیمی اولیور»، «هلن دانمور» و «دیوید ویلیامز» همراه بود.
در شاخه ادبیات داستانی «مخزن شماره ۱۳» نوشته «جان مکگرگور» با غلبه بر «جدایی» نوشته «ماریان کیز»، «پیادهروی بردکیج» نوشته «هلن دانمور»، «زمستان» نوشته «آلی اسمیت»، «چطور زمان را متوقف کنیم» نوشته «مت هیگ» و «شهر دوستان» نوشته «جوانا ترولوپ» جایزه را به خود اختصاص داد.
جایزه بهترین رمان جنایی و هیجانی نیز به «خشک» نوشته «جیم هارپر» رسید. در این شاخه «خط نیمهشب» نوشته «لی چایلد» یکی از نامزدها بود.
«کلمات گمشده» نوشته «رابرت مکفارلین» و «نفرتی که میدهی» نوشته «انجی توماس» به صورت مشترک برنده جایزه شاخه بهترین اثر ادبیات کودک شدند. در این شاخه «زیبای وحشی» نوشته «فیلیپ پولمن» هم نامزد کسب جایزه بود.
«چرا من دیگر درباره نژاد با سفیدپوستها حرف نمیزنم» نوشته «رنی ادو ـ لاج» در رقابت با چند اثر از جمله «من هستم، من هستم، من هستم» نوشته «مگی اوفارل» برنده شاخه "ادبیات غیرداستانی: روایی" شناخته شد و جایزه شاخه "ادبیات غیرداستانی: سبک زندگی" نیز به «پنج ماده اولیه» نوشته «جیمی اولیور» رسید.
«زیبای وحشی» نوشته «فیلیپ پولمن» با روایت «مایکل شین» نیز برنده بهترین کتاب صوتی سال شد.
جایزه کتاب بریتانیا هر ساله از سوی مجله «بوکسلر» برگزار میشود و هدف آن تقدیر از ناشران، نویسندگان و کتابفروشیهای موفق در عرصه فروش آثار ادبی است.
در چند روز گذشته در مراسم تشییع مرحوم ناصر چشم آذر شاهد احمدلو (برادر همسر چشم آذر) گفت که یک هفته قبل از مرگ ناصر، او به یک برنامه تلویزیونی دعوت شده بود و بسیار خوشحال بود که دوباره این فرصت را دارد که میتواند با مخاطبان خود دیدار داشته باشد؛ او مثل همیشه خوشتیپ منزل را به سمت تلویزیون ترک کرد و ما هم منتظر بودیم که تا تصویر او را ببینیم اما بعد از ۴۰ دقیقه برگشت و وقتی از او پرسیدیم چه شد، گفت که «هنگام ورود گفتند که ممنوعالورود هستم» در واقع یعنی ممنوع التصویر هستند.
با توجه به این ممنوع التصویریهای گاه و بیگاه که می توان گفت دامن اکثریت هنرمندان راگرفته، در نگاهی اجمالی به گذشته میتوان بیاد آورد چه کسانی در صداوسیما بوده اند و بعد ممنوع التصویر شدهاند: حسین پاکدل، فاطمه معتمدآریا، مهران مدیری، باران کوثری، پریناز ایزدیار، محمدرضا شهیدیفرد، محمود شهریاری، سید جواد یحیوی و ... البته غیر از چند استثنا مثل عادل فردوسی پور و رامبد جوان.
در این لیست از بازیگران و هنرمندان گرفته تا مجریان دست پرورده خود صداوسیما دیده می شود و دلیل ممنوع التصویری هر کدام با دیگری فرق دارد، یکی به دلیل موضع سیاسی انتخاباتی و دیگری بخاطر انتشار یک ویدیو مهمانی خصوصی اش و حتی برخی به دلیل محبوبیت بیش از حد یا شلوارک پوشیدن در یک کشور خارجی!
دامنه این ممنوع التصویریها بسیار فراگیر است از اجازه ندادن به بازی در یک سریال گرفته تا نمایش چند ثانیه از چهره بازیگری در یک تیزر تبلیغاتی، مثلا باران کوثری که سابقه بازی در یکی از تحسینشدهترین سریالهای دینی یعنی "صاحبدلان" را در کارنامه دارد در تیزرهای فیلمهای سینمایی "کوچه بینام" و "جامهدران" نام و تصویرش در تلویزیون پخش نشد.
غالب این هنرمندان از خود تلویزیون شروع کردهاند و بعد در خود همان رسانه ممنوع التصویر شدهاند و این روند از گذشته تا بحال ادامه داشته است، یک دور باطل به این شکل که شخصی را در تلویزیون معرفی می کنند و چهره می شود وقتی که به معروفیت و محبوبیت رسید و حداقل استفادهای که می شود از آن کرد جذب مخاطب بیشتر است، او ممنوع التصویر می شود، نمونه های بسیار زیادی را می توان اسم برد: پریناز ایزدیار که با سریال "زمانه" مطرح شد و یا حتی سحر قریشی که با سریال "دلنوازان" شناخته شد و تمامی مجریان صدا و سیما که از همین رسانه معرفی شده اند.
هنگامی که در کُنه ماجرا غور کنی و بدنبال ریشهیابی این ممنوع التصویریها بگردی عمدتا به محدودیتهای عجیب، خط قرمزهای عجیبتر، اطلاعات غلط و کلی مسأله پیش پاافتاده مواجه می شوید.
هیچ قانون و آئین نامه مدونی هم برای مشخص کردن چهارچوب و سیستم وجود ندارد که بفهمیم تا چه حد این ممنوع التصویریها بحق یا ناحق بوده است، تنها چیزی که هست اینست که یک دورهای هستند و یک دورهای نیستند، بدون هیچ توضیحی! البته در این اواخر گویا این مشکل فقط برای هنرمندان و مجریان و ... نیست حتی به سطح وزیر هم رسیده است!
در زمانهای که پیشرفت تکنولوژی امکان ارتباط وسیع هر کسی با هر مخاطبی در هرجای دنیا را فراهم کرده است و در عصری به سر می بریم که جذب مخاطب مهمترین دغدغه تمامی رسانه های دیداری و شنیداری دنیاست و این مهم حاصل نمی شود مگر اعتماد مخاطب به رسانه و کسانی که در آن رسانه کار می کنند، پرسش اینجاست که آیا سرمایهگذاری مادی و معنوی که تلویزیون برای نیروهای خودش انجام می دهد هیچ اهمیتی ندارد که به طرفه العینی آنها را کنار می گذارند؟
آیا هیچ وقت نباید این سازمان به عوامل خود اعتماد کرده و حتی اگر اشتباهی هم رخ داده است فرصتی دوباره را در اختیار سرمایه خودش قرار دهد؟
در هر صنعتی یک مرحله کاشت وجود دارد و یک مرحله برداشت اما انگار در تلویزیون برداشت هیچ اهمیتی ندارد و بالطبع هر کاشتی هم بیهوده میشود و حاصلی به بار نخواهد آورد، عاقبت هم آن می شود که مخاطب از رسانه داخلی مهمی چون صدا و سیما فاصله می گیرد.
اساسا این ممنوع التصویر بازی چه دستآوردی داشته است غیر از بی اعتمادی مخاطب؟ آیا با نشان ندادن کسی که در میان مردم جایگاهی دارد دل مردم را بدست آورده ایم یا دل چند مدیر که به هر دلیلی دستور ممنوع التصویری را صادر کرده اند و هیچ شفافیتی هم برای حکمشان صورت نگرفته است!
عصر ایران؛ نهال موسوی
کنسرت افسانه موسیقی ژاپن پس از یک مرحله جابجایی زمانی که قرار بود در تاریخ 22،23 و 27 اردیبهشت در تهران برگزار شود، به دلیل تاخیر درصدور ویزا و میسر نشدن سفر گروه به ایران در آن مقطع زمانی لغو شد.
برگزارکنندگان این کنسرت ضمن اعلام لغو قطعی این کنسرت اعلام کردند: «با توجه به حضور 6 آمریکایی در گروه کیتارو در شرایط فعلی متاسفانه امکان حضور این هنرمند شایسته در این زمان میسر نشد. گروه اجرایی این برنامه دو سال را صرف پیگیری و اجرای برنامه این هنرمند کرد اما ترجیح میدهد در شرایط فعلی سکوت کند و آرزوی روزهای بهتر بنماید. خریداران بلیط برای اطلاع از نحوهی بازگشت هزینه بلیطهای خود به اطلاعیه تیوال توجه نمایند.»
سایت تیوال نیز در اطلاعیه درباره عودت هزینههای بلیت این کنسرت توضیح داده: «مجموعه تیوال ضمن تاسف از لغو این رویداد، اطمینان کامل را به مخاطبان فرهیخته خود میدهد که در سریعترین زمان ممکن بهای پرداختی بلیت خریداران را به حساب آنها بازمیگرداند. لازم به ذکر است که تیوال نقشی در جابجایی زمانی این برنامه و لغو آن نداشته است. لطفا توجه نمایید برای بازگشت هزینه نیازی به ارسال ایمیل یا تماس تلفنی نیست و این روند به صورت خودکار انجام خواهد شد. باتوجه به تعداد بالای خریداران از شکیبایی شما در انجام این کار سپاسگزاریم.»
تیم ملی فوتسال بانوان ایران بعد از پایان رقابتهای جام ملتهای فوتسال بانوان آسیا 2018 در تایلند، عنوان تیم اخلاق این رقابتها را از آن خود کرد.
تیم ملی فوتسال بانوان ایران در فینال رقابتهای جام ملتهای فوتسال بانوان آسیا 2018 در تایلند با نتیجه 5 بر 2 ژاپن را شکست داد و برای دومین بار قهرمان این رقابتها شد. پس از اینکه تیم ملی فوتسال بانوان ایران به عنوان تیم اخلاق این رقابتها دست یافت، نسیمه غلامی کاپیتان تیم ملی ایران جایزه بازی جوانمردانه را دریافت کرد.
مراسم پایانی نهمین جشنواره «سیمرغ» به معرفی برگزیدگان بخش های تئاتر و موسیقی این دوره از جشنواره داشت که در پردیس تئاتر تهران برگزار شد. اسامی برگزیدگان ۲ بخش تئاتر و موسیقی نهمین جشنواره بین المللی «سیمرغ» نیز به شرح زیر است:
رشته استندآپ کمدی بخش فرهنگ سلامت
رتبه اول (به طور مشترک): سید محسن هاشمی از دانشگاه آزاد واحد نجف آباد و طاهره اکبری از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
رتبه سوم: علیرضا خرمی زاده از دانشگاه علوم پزشکی بابل
در این بخش رتبه دوم انتخاب نشده بود.
رشته استندآپ کمدی بخش آزاد
رتبه اول: بهنام بهادری از دانشگاه علوم پزشکی مازندران
رتبه دوم: سامان صوفیان از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
رتبه سوم: زیبا طاهرزاده از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
رشته نمایشنامه نویسی بخش فرهنگ سلامت
رتبه اول: علی محمد جعفری برای «پژمرده های پنجره نشین» از دانشگاه علوم پزشکی همدان
رتبه دوم: امیر دلفانی برای «رابطه» از دانشگاه آزاد
رتبه سوم: پدرام محمدپور ده بزرگ از دانشگاه شهید ایزد پناه یاسوج برای «کرونولوژیی خونین از ذهن درخشان»
رشته نمایشنامه نویسی بخش آزاد
رتبه اول: محمد دهقانی از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای «سی و پنج متری»
رتبه دوم: محمد مهدی جاویدان از دانشگاه علوم پزشکی بجنورد برای «گزارش یک سرقت نافرجام»
رتبه سوم: محمد امین درویش پور برای «مهمان ناخوانده» از دانشگاه علوم پزشکی آبادان
مجری گری بخش آزاد
رتبه اول: نیلوفر فصیحی از دانشگاه علوم پزشکی گناباد
رتبه دوم: صادق امیری از دانشگاه علوم پزشکی کرمان
رتبه سوم (به طور مشترک): معصومه حاجی زاده از دانشگاه علوم پزشکی بابل و پویا نعیم از دانشگاه علوم پزشکی همدان
تئاتر خیابانی بخش فرهنگ سلامت
جایزه بهترین بازیگری مرد تئاتر خیابانی را مصطفی کولیوندی برای «o+» از آن خود کرد. در این بخش هیات داوران از مجید یوسفی راوندی از دانشگاه صداوسیما «لطفا به محدوده جرم نزدیک نشوید» و احمد صمیمی از دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر برای «نگرانم» تقدیر کردند.
جایزه بهترین بازیگری زن در بخش تئاتر خیابانی به سارا علی محمدی برای نمایش «عاشقانه ای به وقت جنگ» اهدا شد.
جایزه بهترین طرح و ایده تئاتر خیابانی ضمن تقدیر از امین وحیدی پور از دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر تهران برای نمایش «نگرانم» به سعید خیراللهی از دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر برای «o+» تعلق گرفت.
جایزه بهترین کارگردانی تئاتر خیابانی ضمن تقدیر از سعید خیراللهی برای نمایش «o+» به احمد صمیمی از دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر برای نمایش «نگرانم» تعلق گرفت.
جایزه ویژه هیات داوران در این بخش برای طراحی صحنه به حمیدرضا ارجمندی از دانشگاه ایران برای نمایش «عاشقانه ای برای جنگ» تعلق یافت.
جایزه ویژه موسیقی نیز به احمد جعفری برای نمایش «عاشقانه ای برای جنگ» اهدا شد.
بهترین تئاتر خیابانی بخش فرهنگ سلامت
رتبه اول: احمد صمیمی برای «نگرانم» از دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر
رتبه دوم: مصطفی مباشر امینی از دانشگاه ازاد اسلامی برای نمایش «گاهی بگو نه»
رتبه سوم: سعید خیراللهی برای نمایش «o+»
رشته تئاتر خیابانی بخش آزاد
هیات داوران در بخش بهترین بازیگر زن تئاتر خیابانی ( آزاد؛ ویژه دانشجویان سراسر کشور) هیج بازیگری را شایسته دریافت جایزه ندانستند.
سید مجید میرحسینی برای اثر «معرکه» از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جایزه بهترین بازیگری مرد تئاتر خیابانی بخش آزاد را دریافت کرد.
جایزه بهترین طرح و ایده تئاتر خیابانی بخش آزاد به طور مشترک به سید مجید میرحسینی از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای اثر «معرکه» و علیرضا رضایی برای اثر «درد خوزی» از دانشگاه علوم پزشکی اهواز تعلق گرفت.
جایزه بهترین کارگردانی تئاتر خیابانی بخش آزاد به دل آرا جاویدان و معصومه احمدی از دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای نمایش «درد خوزی» اهدا شد.
هیات داوران در رشته تئاتر خیابانی بخش آزاد، هیچ گروهی را شایسته کسب رتبه اول تا سوم ندانستند اما گروه تئاتر خیابانی «دردخوزی» در این بخش شایسته تقدیر شناخته شد.
رشته نمایشنامه خوانی بخش آزاد
رتبه اول: ملیحه لطفی برای اثر «خشم شدید فیلیپ هوتس» از دانشگاه علوم پزشکی بابل
رتبه دوم: فاطمه پدیداران برای اثر «کمدی سیاه» از دانشگاه علوم پزشکی بجنورد
رتبه سوم: محمدرضا ساکی برای اثر «مقام استادی» از دانشگاه علوم پزشکی اهواز
جایزه بهترین نقش خوان مرد نمایشنامه خوانی آزاد ضمن تقدیر از محسن رضوانی برای «خشم شدید فیلیپ هوتس» از دانشگاه علوم پزشکی بابل به سید امیررضا نعمت اللهی برای نمایشنامه خوانی «افرا» تعلق گرفت.
جایزه بهترین نقش خوان زن نمایشنامه خوانی آزاد ضمن تقدیر از نگار محمد زاده برای «سرنوشت سوسک» از دانشگاه علوم پزشکی قم، به راضیه ثالثی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای اثر «اعترافاتی درباره زنان» اهدا شد.
جایزه بهترین کارگردانی تئاتر خیابانی بخش آزاد به ملیحه لطفی برای نمایش «خشم شدید فیلیپ هوتس» تعلق گرفت. در این بخش از محمدرضا ساکی دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز کارگردان نمایش «مقام استادی» و فاطمه پدیداران کارگردانی نمایش «کمدی سیاه» از دانشگاه علوم پزشکی بابل تقدیر شد.
بخش موسیقی آزاد
رشته آواز بخش موسیقی آزاد (ویژه دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی)
رتبه اول: شهرام فلکی از دانشگاه علوم پزشکی کرمان
رتبه دوم: بهروز کاویانی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
رتبه سوم: اسماعیل الله دادیان از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
رشته خوانندگی پاپ بخش موسیقی آزاد (ویژه دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی)
رتبه اول: کاظم خموش از دانشگاه علوم پزشکی مشهد
رتبه دوم: محمد طباطبایی مقدم از دانشگاه علوم پزشکی گناباد
رتبه سوم: سپهر سویزی از دانشگاه علوم پزشکی شاهرود
رشته تک نوازی
جمال یزدانی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای تک نوازی دف شایان تقدیر شناخته شد.
در این بخش بابک بخشایی برای تک نوازی ویولن و اتابک بخشایی برای تک نوازی سنتور از دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان نوازندگان برتر معرفی شدند.
رشته گروه نوازی موسیقی
رتبه اول: گروه نوازی دانشگاه علوم پزشکی همدان به سرپرستی محمدرضا خوش طریق
رتبه دوم: گروه نوازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به سرپرستی اتابک بخشایی
رتبه سوم: گروه نوازی دانشگاه علوم پزشکی کاشان به سرپرستی شایان عیدی وندی
رشته سرود بخش آزاد
رتبه اول: گروه سرود دانشگاه علوم پزشکی تبریز
رتبه دوم: گروه سرود دانشگاه علوم پزشکی گلستان
رتبه سوم: گروه سرود دانشگاه علوم پرشکی گیلان
رشته تئاتر صحنه ای بخش فرهنگ سلامت
امیر دلفانی برای نمایشنامه «رابطه» جایزه بهترین نمایشنامه تئاتر صحنه ای فرهنگ سلامت را از آن خود کرد.
هما پارسایی برای نمایش «آواز ستاره ها» از دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر به عنوان بهترین بازیگر زن تقدیر شد.
شیما پورسهم الدین برای نمایش «خوابگردها» از دانشگاه علمی کاربردی خبر شیراز بهترین بازیگر زن تئاتر صحنه ای شناخته شد.
جایزه بهترین بازیگر مرد در رشته تئاتر صحنه ای بخش فرهنگ سلامت، ضمن تقدیر از خشایار قاعد احمدی برای نمایش رابطه از دانشگاه آزاد اسلامی و امین وحیدی پور برای نمایش «آواز ستاره ها» از دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر، به مالک آب سالان برای نمایش «سمفونی استخوان های ترک خورده» از دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر اهدا شد.
جایزه بهترین کارگردان تئاتر صحنه ای فرهنگ سلامت به امیر دلفانی برای نمایش «رابطه» از دانشگاه آزاد تهران مرکز اهدا شد.
همچنین امیرحسین خدادوست برای نمایش خوابگردها از دانشگاه علوم پزشکی شیراز شایسته تقدیر شناخته شد.
شیما پورسهم الدین برای نمایش «خوابگردها» از دانشگاه علمی کاربردی خبر شیراز و کاوه نورمحمدی برای نمایش «چرخ» از موسسه آموزش عالی نبی اکرم نیز جوایز بهترین تئاتر صحنه ای را از آن خود کردند.
جایزه بهترین طراحی صحنه به نمایش «خانه واده» به سجاد انصاری فر تعلق گرفت.
بهترین گروه های تئاتر صحنه ای بخش فرهنگ سلامت
رتبه اول: نمایش «رابطه» به کارگردانی امیر دلفانی از دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز
رتبه دوم: نمایش «خانه وا ده» به کارگردانی عبدالعلی طوسی و رضا مسعودی از دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس
رتبه سوم: نمایش «سمفونی استخوان های ترک خورده» به کارگردانی سعید خیراللهی از دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر
در بخش بهترین نمایشنامه نویسی تئاتر صحنه ای بخش آزاد هیچ اثری شایسته دریافت جایزه شناخته نشد اما جایزه ویژه نمایشنامه نویسی شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به نویسنده نمایشنامه «سونامی» سوگند جبلی اهدا شد.
رشته تئاتر صحنه ای بخش آزاد
بهترین بازیگر زن نمایش صحنه ای بخش آزاد سارا مویدی برای نمایش «والس تصادفی» معرفی شد.
بهترین بازیگر مرد نمایش صحنه ای بخش آزاد محمد سلیمانی از دانشگاه علوم پزشکی همدان برای بازی در نمایش «احساس خاکستری بودن» شناخته شد.
بهترین کارگردان نمایش صحنه ای بخش آزاد مهلا رنجبران برای اثر «احساس خاکستری بودن» شناخته شد.
جایزه ویژه هیات داوران بخش تئاتر صحنه ای آزاد بدون اولویت به نمایش های «زار»، «احساس خاکستری بودن» و «من شدم ونگوگ تو شدی بت من» تعلق گرفت.
همچنین هیات داوران جایزه ویژه دیگری را به احسان مرادی طراح صحنه و لباس نمایش «احساس خاکستری بودن» از دانشگاه علوم پزشکی همدان اهدا کرد.
? ایران کشورى است زیبا با مردمى خونگرم و فرهنگ و تاریخی با قدمت زیاد
آرات حسینی، ورزشکار ۴ ساله بابلی در رقابتهای اعجوبههای جهان در پکن با کسب بالاترین امتیاز قهرمان شد. به گزارش شمال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران،این ورزشکار نونهال بابلی توانست تمام موانع ورزشی از جمله پرش با مانع و صخره نوردی را با موفقیت پشت سرگذاشته و مقام اول جهان را بعنوان کوچکترین ورزشکار بدست آورد.
سید آرات حسینی پسربچه بابلی کشورمان با مربیگری پدرش بدون داشتن هیچ حامی و پشتیبانی، قادر است سختترین تمرینات ژیمناستیکی و آکروباتی را انجام دهد.
آرات برای اولین بار برای هنرنمایی به کشور چین دعوت شد که با استقبال فراوانی روبهرو شد. این برنامه سبب شد تا کشورهای دیگر نیز از او برای حضور در برنامههای تلویزیونیشان دعوت کنند. یکی از برنامههایی که آرات و پدرش در آن حضور داشتند برنامه (little big shots) استرالیا بود که مخاطبان زیادی دارد. آرات بار دیگر هنر خود را به بهترین وجه برای جهانیان به نمایش گذاشت و تحیر آنها را برانگیخت. آنها پس از مشاهده هنرنمایی آرات، به او لقب مرد عنکبوتی ایرانی را دادند.
حرکات و نمایشهای خارقالعاده آرات، پسربچه بابلی، نام او را بهعنوان قویترین کودک جهان از نگاه کاربران یوتیوب ثبت شد.
پايگاه خبرى تا فردوس به همراه قائم اسپرت و هواداران نساجى،١٩ ارديبهشت،تولدكاپيتان محمد عباس زاده را تبريك مى گويد
پوستر رسمی و فرانسوی فیلم سینمایی ۳ رخ به کارگردانی جعفر پناهی در آستانه نمایش در هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم کن رونمایی و منتشر شد.
فیلم سینمایی "۳ رخ" به کارگردانی جعفر پناهی در بخش اصلی هفتادویکمین دوره جشنواره فیلم کن همراه با فیلم "همه میدانند" ساخته اصغر فرهادی شرکت کرده است.
پروفسور ایوان میخایلویچ کامینسکی، ایرانشناس معروف روسیه در سن ۷۲ سالگی در شهر سن پترزبورگ درگذشت.
پروفسور ایوان میخایلویچ کامینسکی عضو ارشد فرهنگستان علوم فدراسیون روسیه و ایرانشناس و زبانشناس برجسته روس بود که در سال ۱۳۸۴ ازسوی ستاد همایش چهرههای ماندگار، در زمینه ایرانشناسی و زبانهای ایرانی از او تقدیر شد.
کامینسکی دکترای خود را در زمینه علوم و ادبیات از انستیتو خاورشناسی سنپتربورگ گرفت و در سال ۱۹۷۱ میلادی از رساله دکتری خود با عنوان «آواشناسی تاریخی زبان وخی» دفاع کرد.
او به زبانهای فارسی، انگلیسی، آلمانی، فرانسه، عربی و خانی (یکی از زبانهای پامیری) آشنایی داشت و بیش از یکصد اثر علمی از این محقق منتشر شده است .
از برجسته ترین آثار این ایرانشناس روس می توان به کتابهای: زبان وخی، افسانه پامیر، افسانهها و روایات سیستان و مقاله پرده کربلا و ترجمه بخشهایی از کتاب «اوستا» به روسی اشاره کرد.
تمامی حقوق این محفوظ و متعلق به با تارنمای دیار فردوس می باشد.
طراحی و اجرا "یکان پرداز آسیا"